لغو بازی تیم کرکت استرالیا و افغانستان به‌دلیل نقض حقوق زنان

لیدا بارز

تیم کرکت استرالیا بار دیگر مسابقات دوجانبه‌ی خود با تیم کرکت افغانستان را که قرار بود در ماه اگست برگزار شود، به‌دلیل بدترشدن وضعیت حقوق بشری زنان و دختران زیر اداره‌ی طالبان به تعویق انداخت.

سایت رسمی کرکت استرالیا، امروز چهارشنبه، ۲۹ حوت گزارش داده است که سه بازی رسمی ۲۰ آوره در برابر افغانستان که قرار بود به میزبانی افغانستان در امارات متحده‌ی عربی، برگزار شود را به تعویق افتاده است. 

پس از تسلط طالبان بر افغانستان، این سومین بار است که استرالیا در رقابت‌های کرکت در برابر افغانستان، اشتراک نمی‌کند.

تیم کرکت استرالیا، دلیل این تصمیم خود را اعتراض به محدودیت‌های طالبان بر زنان و دختران، از جمله منع ورزش زنان عنوان کرده است. 

این تیم بازی دوجانبه در مقابل افغانستان را مشروط به بهبود شرایط برای زنان و دختران در کشور کرده بود. در بیانیه‌ای تیم کرکت استرالیا آمده است: «به همین دلیل، ما موضع قبلی خود را حفظ کرده‌ایم و مسابقات دوجانبه در برابر افغانستان را به تعویق می‌اندازیم.»

این تیم گفته است که به تعهد قوی خود برای حمایت از مشارکت زنان و دختران در کرکت در سراسر جهان ادامه می‌دهد.

کرکت استرالیا گفته است که از نزدیک با کرکت بورد افغانستان کار می‌کند تا مشخص کند که چه اقداماتی می‌تواند برای حمایت از از سرگیری مسابقات دوجانبه در آینده انجام شود.

افغانستان تنها کشور عضو شورای جهانی کرکت بدون تیم زنان است.

با تسلط مجدد طالبان بر افغانستان، این گروه علاوه بر محدودیت‌های آموزشی و اشتغال زنان، آنان را از فعالیت‌های ورزشی نیز منع کرده‌اند. اکنون در افغانستان، هیچ دختری در تیم‌های ورزشی فعالیت ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا