فرانسه، خواستار لغو محدودیت‌های طالبان بر زنان شد

حدیث حبیب‌یار

نماینده‌گی فرانسه در ملل متحد پس از برگزاری نشستی درباره وضعیت زنان و دختران افغانستان با حضور فعالان زن افغانستانی، خواستار لغو فوری محدودیت‌های اعمال شده‌ی گروه طالبان، بر زنان و دختران  شد.

نمایندگی فرانسه در سازمان ملل متحد روز چهارشنبه (۱۹ مارچ) در برگه‌ی اجتماعی اکس‌اش هم‌بستگی خود را با مردم افغانستان، اعلام کرد.

در این نشست که در ادامه‌ی نشست‌های بخش زنان سازمان ملل برگزار شده است. فوزیه کوفی، عضو پیشین مجلس نمایندگان به نمایندگی از زنان افغانستان، سخن‌رانی کرده است.

بانو کوفی در صفحه‌ی اکس‌اش با استقبال از کشور فرانسه نگاشته که حمایت اصولی و بی قید و شرط این کشور از مردم افغانستان به‌ویژه زنان هرگز فراموش نخواهد شد.

گفتمان صلح بین‌المللی در پارلمان کشور فرانسه با شماری از فعالان حقوق زن افغانستانی، زنان عضو حکومت و نظامی‌های پیشین، جوانان و نماینده‌های این کشور روز دوشنبه، ۲۸ حوت برگزار شد و سخنران‌ها در این نشست، خواهان تکرار برگزاری چنین نشست‌ها و گفتمان‌های بیش‌تر در مورد افغانستان به‌ویژه وضعیت زنان، شدند.

در روزهای گذشته، فعالان و روزنامه‌نگاران افغانستانی در چند نشست در مقر ملل متحد حضور یافتند و با نمایندگان کشورها درباره‌ی وضعیت زنان افغانستان، گفت‌وگو کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا