کمک نقدی سازمان ملل به زنان‌ زلزله‌زده‌ی هراتی

حدیث حبیب‌یار

بخش زنان سازمان ملل متحد می‌گوید که از میان ۲۵۰۰ خانواده در یکی از روستا‌های زلزله‌زده‌ی ولایت هرات به ۵۵۰ زن که سرپرست خانواده‌های خود بودند، کمک‌های نقدی توزیع کرده است.

بخش زنان سازمان ملل متحد یا UN WOMEN، امروز یک‌شنبه (۱۴ آپریل) در صفحه‌ی اجتماعی اکس‌اش از یک سروی در روستای هرات که از زلزله‌های ماه اکتوبر شدید‌ترین آسیب را دیده است، خبر داد.

این نهاد نگاشته که بیش‌تر این زنان از زلزله‌‌ها در ناحیه کمر و پاها زخم برداشتند و دیگر توان کار‌های سنگین را ندارند.

بخش زنان سازمان ملل گفت: “اکنون زنان در این روستا، با این کمک‌ها می‌توانند که زندگی خود را با سهولت سپری کنند.”

بخش زنان سازمان ملل متحد همواره گفته است که کمک‌های نقدی به زنان افغانستانی کمک می‌کند که نیازهای فرزندان شان را برآورده کنند. این کمک‌ها می‌تواند اعتماد و استقلال زنان را نیز تقویت کند.

این کمک‌ها در حالی‌ به زنان از سوی سازمان ملل متحد ارایه می‌شود که زنان در افغانستان با محدودیت اقتصادی مواجه است. طالبان کار زنان را در بسیاری از نهادها و حتا در بیش‌تر موارد حضور آنان را در اجتماع ممنوع کرده است.

این در حالی‌ست که چندی پیش دفتر نمایندگی سازمان ملل متحد (یوناما)، گزارشی در مورد پیامدهای مخرب و نیازهای پس از زلزله‌های ولایت هرات را منتشر کرد. یوناما گفته بود که برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه به ۴۰۲.۹ میلیون دالر امریکایی ضرورت است. بر اساس این گزارش بیش‌تر آسیب‌دیدگان این حادثه‌ی طبیعی زنان و کودکان اند که نیاز به حمایت فوری دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا