برنامه آگهی‌دهی برای جلوگیری از استخدام کودکان در صفوف گروه‌های مسلح

گزارشگر: سیمین صدف

برنامه‌ی به هدف جلوگیری از جلب و جذب اطفال درصفوف گروه‌های مسلح از سوی ریاست کار و امور اجتماعی به همکاری ریاست عمومی تربیت بدنی ولایت هرات برگزار شد.

رقیه جامی‌الاحمدی مدیر شبکه عملکرد حفاظت اطفال ریاست کار و امور اجتماعی می‌گوید:« هدف از برگزاری این برنامه آگاهی دهی برای جلوگیری از جلب و جذب اطفال در صفوف گروه‌های مسلح است.»

او می‌گوید حمایت از اطفال یکی از مسؤلیت‌های ریاست کار و امور اجتماعی است ، اما گزارش‌های وجود دارد که اطفال در صفوف نیروهای جنگی جذب می‌شوند که این مسئله خلاف قانون است و امروز این برنامه از سوی این ریاست به هدف جلوگیری از این روند راه اندازی شده است.

این برنامه طی یک مسابق دوستانه بین تیم‌های سرخ پوشان و منتخب بانوان برگزار شد.

در همین حال مسؤل کمیته فوتبال بانوان ولایت هرات برگزاری این چنین برنامه‌ها را برای جلوگیری از جلب و جذب اطفال در صفوف گروه‌های مسلح موثر می‌داند.

جهت خاتمه دادن به استخدام و استفاده اطفال در گروه‌های مسلح عنوان می‌کند.

 عابده نافع مسؤل کمیته فوتبال بانوان می‌گوید:« این برنامه از سوی ریاست کار و امور اجتماع برگزار و هدف آن جلوگیری از جلب و جذب اطفال درصفوف گروه‌های مسلح است ما خواستیم این پیام را از طریق دختران ورزشکار  به مردم برسانیم که اطفال به جای جنگ باید به مکتب فرستاده شوند و به جای تفنگ قلم به دست بگیرند.»

خانم نافع می‌گوید به همین دلیل امروز مسابقه‌ی بین تیم منتخب و سرخ پوشان برگزار شد و از هردو تیم استقبال و تقدیر شد و به آن‌ها تحایف و جوایزی نیز اهدا شد.

این در حالیست که گزارش‌های مبنی بر جلب و جذب اطفال در گروه‌های مخالف مسلح و نیروهای دولتی افغان بارها به نشر رسیده،  در حالیکه طبق کنوانسیون بین‌المللی حقوق کودکان استخدام اطفال در گروه‌های مسلح ممنوع می‌باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا