خلیل‌زاد از زنان افغانستانی معذرت‌خواهی نکرد

لیدا بارز

یک نوار ویدیوی که از سوی شماری از فعالان حقوق زن در شبکه‌های اجتماعی دست به‌دست می‌شود، نشان می‌دهد که یک فعال حقوق زن، زلمی خلیل‌زاد فرستاده‌ی پیشین ایالات متحده را در فرودگاه «هیترو» در لندن متوقف کرده و از او در مورد خروج نیروهای ائتلاف خارجی و وضعیت کنونی در کشور به‌ویژه سرنوشت زنان، پرسش‌های را مطرح می‌کند. 

حوریه مصدق فعال حقوق زن افغانستانی، تلاش دارد با توقف کردن آقای خلیل‌زاد، او را به چالش بکشد و هم‌چنین از خلیل‌‌زاد می‌خواهد تا با توجه به نقش وی به‌عنوان فرستاده‌ی ویژه‌ی امریکا در امور صلح افغانستان در نشست‌های دوحه، از مردم افغانستان به‌ویژه زنان معذرت خواهی کند که خلیل‌زاد، رد کرده و گفته است که وی هیچ گونه نقشی در تصمیم‌گیری‌های دو طرف نداشته است. 

خلیل‌‌زاد، با توجه به وضعیت زنان گفت: «درک می‌کنم که مردم در افغانستان چه می‌کشند و از این وضعیت بسیار متاثیر هستم. من هم خواستار آموزش دختران در افغلنستان هستم».

فرستاده‌ی پیشین امریکا در امور صلح افغانستان، در واکنش به پاسخ فعال حقوق که او را مسئول وضعیت کنونی کشور عنوان کرد، خلیل‌زاد بدون نام بردن از کسی و یا گروه مشخصی در این نوار می‌گوید که او تلاش زیاد نمونه  اما «همکاری نکردن».

زلمی خلیل‌زاد، به‌عنوان دیپلمات امریکایی افغانستانی الاصل، به‌ حیث فرستاده‌ی ایالات متحد در امور صلح افغانستان، نقش کلیدی را در نشست‌های دوحه ایفا می‌کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا