پس از سقوط حکومت افغانستان بیش از ۱۰۰ دادستان زن به بریتانیا منتقل شدند

بیش از 100 دادستان زن و خانواده‌های شان پس از تسلط طالبان بر افغانستان، از سوی گروهی از دادستانان حقوق بشر بریتانیایی به بریتانیا منتقل شدند.

 بارونس هلنا کندی، کارشناس حقوق بشر، که در انتقال دادستانان‌ زن کمک کرده می‌گوید پس از تسلط طالبان بر افغانستان، تماس‌های زیادی از دادستانان زن دریافت کرده است که از وی کمک خواستند.

او می‌افزاید زنانی که با او‌ تماس می‌گرفتند، تز تهدیدات امنیتی وحشت داشتند، با خانواده‌هایشان، در زیرزمین‌ها مخفی شده بودند.

هلنا کندی می‌گوید: «بیشتر آنان خانه‌های شان را ترک کرده بودند و در خانه‌های اقوام شان بودند. این زنان تمام و پیام‌های تهدید‌آمیز دریافت می‌کردند. وحشت همه آنان بود که ما را به فکر فرو برد. که باید کاری انجام دهیم.»

 بارونس کندی همچنان می‌گوید که دادستانان می‌توانند نقش ارزشمندی در سیستم حقوقی در بریتانیا ایفا کنند، زیرا بسیاری از آنان علاقه‌مند به آموزش مجدد هستند.

 «آنان افراد فوق‌العاده‌ای هستند که کارهای خوبی انجام می‌دادند و از حاکمیت قانون در تلاش برای ایجاد یک دموکراسی جدید در آنجا محافظت می‌کردند.»

 این کارشناس حقوق بشر می‌افزاید‌ که :«من واقعاً مایلم که بریتانیا از این زنان حمایت کند و از غرور و شجاعت آنان قدردانی کند.»

پس از سقطو حکومت افغانستان، بریتانیا، استرالیا و ایرلند از کشورهایی هستند که به دادستان‌ها پناه داده اند.

منبع: SKY News

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا