۹میلیون زن در افغانستان نیاز به کمک و مراقبت‌های بهداشتی دارند

صندوق جمعیت ملل متحد می‌گوید‌ که ۹میلیون زن در افغانستان نیاز به کمک و مراقبت‌های بهداشتی دارند‌.

 الکساندر ساشا بودیروزا، نماینده صندوق جمعیت ملل متحد می‌گوید که پیش از تحولات اخیر نیز وضعیت زنان در افغانستان نگران‌کننده بود اما اکنون با چالش‌های جدی‌تری روبرو اند.

 او می‌گوید که بیش از نیمی از زنان افغانستانی در طول زندگی خود خشونت را تجربه می‌کنند و هر دو ساعت یک زن بر اثر بیماری‌های ناشی از بارداری جان خود را از دست می‌دهد.

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در افغانستان می‌افزاید اگر جامعه بین‌الملل به زودی اقدام نکند، وضعیت زنان در افغانستان بدتر خواهد شد.

وی در ادامه می‌گوید با رسیدن زمستان بحران انسانی در افغانستان به مرحله جدید و خطرناکی رسیده است.  جامعه بین‌الملل باید با همبستگی تلاش کند تا کمک‌های مالی به گونه‌ی فوری به افغانستان برسد.

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد تاکید می‌کند که باید گام‌های مشخص و فوری برای رسیدگی به افراد آسیب‌پذیر برداشته شود و  زنان باید در خط نخست کمک‌های بشردوستانه باشند.

نماینده صندوق جمعیت ملل متحد در افغانستان می‌افزاید اگر جامعه بین‌الملل به زودی اقدام نکند، وضعیت زنان در افغانستان بدتر خواهد شد.

  بودیروزا همچنان می‌گوید: «ما به حمایت از تلاش‌هایی که تضمین می‌کند زنان و دختران می‌توانند زندگی عاری از خشونت داشته باشند، ادامه می‌دهیم.»

به باور خانم بودیروزا: «اگر می‌خواهیم دستاوردهای دو دهه گذشته را حفظ کنیم، حقوق بشر و حیثیت همه مردم افغانستان، به‌ویژه زنان و دختران، باید مورد حمایت و احترام قرار گیرد.»

گزارش‌گر: ضیاگل عظیمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا