گشایش نمایش‌گاه «اشک جنگ و لب‌خند صلح» در هرات

نمایش‌گاه عکس با عنوان «اشک جنگ و لبخند صلح» به هدف نمایش پیامد‌های جنگ و صلح، امروز (پنج‌شنبه، 24 سرطان) در هرات گشایش یافت.

در این نمایش‌گاه ۶۰ عکس با پیام‌های‌‌ که تاثیرات صلح و جنگ را نشان می‌دهند به نمایش گذاشته شده است.

این نمایش‌گاه که از سوی وزارت دولت در امور صلح برگزاری شده مسؤولان این وزارت، هدف از راه‌اندازی آن را نمایش دیدگاه‌های عکاسان حوزه‌ی غرب کشور را در مورد صلح عنوان می‌کنند.

محمد عارف کیانی، برگزارکننده می‌گوید که نمایش آثار هنری در مورد صلح زمینه‌ی آگاهی‌دهی را به مردم فراهم می‌سازد.

به گفته‌ی آقای کیانی، آنان تلاش می‌کنند تا با ادامه‌ی روند گفت‌وگوهای صلح، جنگ در کشور ختم شود.

آقای کیانی هم‌چنان می‌گوید که آنان در آینده‌ی نزدیک خبرهای خوشی در مورد کاهش خشونت و رسیدن به صلح دائمی برای مردم خواهند داشت.

در همین حال برخی از عکاسان که عکس‌های شان را در این نمایشگاه به نمایش گذاشته اند می‌گویند که با نمایش این عکس‌ها پیام صلح را به مردم می‌رسانند.

رامین افشار، یکی از عکاسانی که عکس‌هایش را به نمایش گذاشته می‌گوید، عکس‌های او لب‌خند کودکان را نشان می‌دهد و هدف او از به نمایش گذاشتن این عکس‌ها مزیت‌های صلح است.

از سویی هم برخی از بازدیدکنندگان، برگزاری چنین نمایش‌گاه‌های را برای افزایش آگاهی مردم  در مورد صلح  موثر می‌دانند.

نادیه صدیقی، یکی از بازدیدکنندگان این نمایش‌گاه می‌گوید که نمایش این آثار امیدواری مردم را از آمدن صلح در کشور افزایش می‌دهد.

وی می‌افزاید: «پیام این آثار عکاسی، روحیه‌ی مردم را نسبت به بهتر شدن آینده‌ی کشور تغییر می‌دهد.»

به گفته‌ی او، انان می‌خواهند تا جنگ در کشور ختم شود و صلح دائمی برقرار شود.

در این میان اما برخی از بازدیدکنندگان، می‌گویند که کشور در شرایط حساس و بحرانی قرار دارد و نیاز است تا برای خوب ساختن روحیه‌ی مردم این چنین نمایش‌گاه‌ها برگزار شود.

سونیتا شریف، یکی از بازدیدکنندگان این نمایش‌گاه می‌گوید که برگزاری این برنامه‌ها سبب می‌شود تا مسیر رسیدن به صلح و آرامش در کشور هموار شود.

او می‌افزاید: «جوانان در کشور باید این برنامه‌ها را برگزار کنند تا مردم بیشتر در انگیزه‌ی آمدن صلح باشند و به پیامد‌های منفی جنگ فکر نکنند.»

این در حالیست که چندی پیش نیز شماری از عکاسان در هرات، آثار شان را در مورد نقش معنادار زنان در تامین صلح در کشور به نمایش گذاشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا