قهرمانی تیم منتخب بدمنتون دختران هرات

رقابت‌های ملی بدمینتون در افغانستان با قهرمانی تیم منتخب بدمینتون دختران هرات و نایب قهرمانی تیم منتخب بدمینتون پسران هرات به پایان رسید.

رقابت‌های ملی بدمینتون کشور در کابل به تاریخ 17 قوس در دو بخش پسران و دختران برگزار شد که پس از یک هفته رقابت، تیم منتخب زنان هرات قهرمان و تیم منتخب مردان هرات نایب قهرمان شدند.

در همین‌حال، نادرشاه امیری رئیس فدراسیون بدمینتون هرات می‌گوید، با وجود این‌‌که این تیم‌ها حمایت‌کننده‌ی مالی نداشتند و تمام هزینه‌های آن از سوی فدارسیون بدمینتون هرات پرداخته شد اما توانستند قهرمان کشور شوند و به تیم ملی راه‌پیدا کنند.

آقای امیری می‌افزاید: «در این مسابقه‌ها 12 ورزش‌کار مرد و زن تیم بدمینتون هرات برای عضویت تیم ملی انتخاب شدند.»

وی هم‌چنان تاکید کرد که قرار است یک فیستیوال بازی‌های بدمینتون در دانشگاه هرات برای بانوان برگزار شود.

آقای امیری افزود: «از جمله چالش‌هایی که ما در بازی‌ها داشتیم، برگزاری مسابقه‌ها در دانشگاه پل تخنیک بود در حالی‌که باید در فدراسیون تربیت بدنی برگزار می‌شد و این، برای ما مشکلاتی ایجاد کرده بود.»

در این میان اما مسؤولان اداره‌ی تربیت بدنی هرات می‌گویند که رقابت‌ها بین تیم‌‌های ولایت‌های کابل، هرات، غزنی، بلخ، دایکندی و بامیان در بخش بدمینتون دختران برگزار شد که سر انجام تیم دختران هرات برنده‌ شدند.

احمد‌جاوید رسولی سرپرست اداره‌‌ی تربیت بدنی هرات می‌گوید، آنان در بخش تمرینات ورزشی زنان به کم‌بود ج‌نازیوم مواجه اند و باید در این بخش بیشتر توجه شود.

آقای رسولی می‌افزاید: «برای تمرینات ورزش‌کاران زن در هرات حداقل به پنج جمنازیوم سر بسته و معیاری نیاز است و در آینده نزدیک تلاش می‌کنیم که این امکانات فراهم شود.»

این درحالیست که نظر به گفته‌های مسؤولان تربیت‌ بدنی هرات ورزش‌های باسکتبال، والیبال، هندبال، تکواندو، کاراته، شطرنج و بدمینتون برای زنان در هرات فعال است، اما یکی از چالش‌های بزرگ ورزش‌کاران زن در هرات این است که آنان به کم‌بود مکان‌های ورزشی مواجه اند.

گزارش‌گر: بهشته عزیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا