جان‌باختن یک زن بر اثر فروریختن سقف خانه‌ای در سرپل

آی‌نور سعیدپور

مقام‌های محلی طالبان در ولایت سرپل گفته‌اند که در نتیجه‌ی فروریختن سقف یک خانه بر اثر بارندگی‌های اخیر در ولایت سرپل یک زن جان‌باخته است.

آژانس اطلاعاتی باختر، وابسته به طالبان با نشر این خبر نوشته است که این رویداد در منطقه‌ی “ده میانه” از مربوطات ولسوالی الفتح رخ داده است.

در اثر ریزش سقف این خانه، علاوه بر جان‌باختن یک زن، هفت عضو دیگر این خانواده نیز زخمی شده‌اند.

در هفته‌های اخیر ولایت‌های مختلف افغانستان شاهد باران‌های شدید و برف‌باری‌ها بوده است. 

در پی بارندگی‌های اخیر در شماری از ولایت‌ها سیلاب‌ نیز جاری شده است. این سیلاب‌ها خسارات جانی و مالی به همراه داشته است.

بر اساس آمار وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طالبان، در نتیجه‌ی بارندگی‌ها و سیلاب‌های اخیر حدود ۱۰۰ نفر جان‌باخته که این آمار شامل زنان و کودکان نیز می‌شود.

افغانستان در سال ۲۰۲۳ میلادی چهارمین کشور آسیب‌پذیر جهان از وقوع حوادث طبیعی شناخته شد.

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان از احتمال بارش برف در ارتفاعات بلند، بارش شدید باران، رعد‌وبرق و سرازیرشدن سیلاب‌ در ۲۸ ولایت کشور هشدار داده است. 

این ریاست بارش برف و باران و سرازیرشدن سیلاب‌ را برای امروز (یک‌شنبه، ۹ ثور) در ولایت‌های بدخشان، تخار، قندوز، بلخ، سمنگان، بغلان، نورستان، کنر، لغمان، ننگرهار، پروان، پنجشیر، کاپیسا، کابل، میدان وردک، لوگر، پکتیا، خوست، پکتیکا، غزنی، دایکندی، بامیان، سرپل، زابل، ارزگان، قندهار، هلمند و غور پیش‌بینی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا