کرن دکر: هرگز از دفاع حقوق زنان دست بر نمی‌داریم

آی‌نور سعیدپور

کرن دکر، کاردار سفارت امریکا برای افغانستان گفته است که آنان به دفاع از حقوق زنان و دختران در افغانستان ادامه داده و از دفاع حقوق آنان دست بر نمی‌دارند.

کاردار سفارت ایالات متحده‌ی امریکا برای افغانستان، با نشر پیامی در برگه‌ی اکس از دیدارش با رینا امیری، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا در امور زنان و حقوق بشر برای افغانستان و توماس وست، نماینده‌ی ویژه امریکا برای افغانستان خبر داد.

به گفته‌ی خانم یکر، آنان در این نشست در مورد وضعیت زنان و دختران در افغانستان بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

در حالی‌که زنان و دختران در حاکمیت طالبان در محرومیت کامل از همه‌ی حقوق اساسی و ابتدایی شان به‌سر می‌برند، کرن دکر نوشته است: “ما هرگز از دفاع از حقوق شما دست بر نمی‌داریم”.

رینا امیری، نماینده‌ی ویژه‌ی امریکا در امور زنان و حقوق بشری برای افغانستان نیز گفته است که مسایل اولویتی در مورد زنان و دختران افغانستانی را به بررسی گرفته است.

خانم امیری نیز با نشر پیامی در برگه‌ی اکس نوشته است: “فرصتی داشتیم برای بررسی مسایل اولویتی با زنان افغانستانی و جامعه‌ی مدنی داخل و خارج از کشور به گفت‌وگوی پرمحتوا و غنی بپردازیم”.

نمایندگان ایالات متحده‌ی امریکا؛ اما جزییات بیش‌تر در مورد موضوع‌های مورد بحث‌شان را از این نشست منتشر نکرده‌اند.

طالبان پس از به دست گرفتن قدرت در اگست ۲۰۲۱، محدودیت‌های گسترده بر زنان و دختران وضع کرده است. در نتیجه‌ی وضع و تطبیق سیاست‌های طالبان، زنان از زندگی عموذی حذف و خانه‌نشین شده‌اند.

در حالی‌ کاردار سفارت امریکا بر دفاع از حقوق زنان تاکید می‌کند که پیش‌تر گروه از زنان معترض موسوم به “جنبش شنبه‌های ارغوانی” از ایالات متحده‌ی امریکا خواست که حمایت‌های شان از گروه طالبان را از طریق کمک‌های بشردوستانه قطع کند.

این زنان معترض گفته بودند که کمک‌های هفته‌وار ۴۰ میلیون دالری امریکا باعث دوام نظام طالبانی در افغانستان شده و این گروه با سواستفاده از این پول‌ها به سرکوب زنان و دختران ادامه می‌دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا