کشته‌شدن یک دختر افغانستانی توسط کودک هم‌بازی‌اش در ایران

حدیث حبیب‌یار

رسانه‌های ایرانی خبر داده‌اند که یک دختر ۱۰ ساله‌ی افغانستانی که جسد آن چهار ماه پیش در تهران پیدا شده بود، توسط دختر هم‌بازی خود کشته شده است.

یک رسانه‌ی ایرانی تحت نام “رکنا“، امروز (۸ می) با نشر خبرنامه‌ای در وب‌سایت خود نگاشته است که چند ماه پیش (۱۱ ماه دلو)، یک مرد افغانستانی در تماس با پولیس تهران از ناپدید‌شدن دختر ۱۰ ساله‌ی خود خبر داده بود. این مرد جوان گفته بود که دخترش برای بازی از خانه بیرون شده و دیگر برنگشته است.

رکنا نوشته است که چند ساعت بعد از ناپدید‌شدن این دختر، چند کودک که در تپه‌های “مسعودیه” تهران سرگرم بازی بودند، جسد او را یافته و به خانواده‌اش سپرده بودند.

این رسانه می‌افزاید که اکنون مشخص شده که این دختر افغانستانی، بر اثر ضربات پی‌هم چاقو توسط هم‌بازی خود به قتل رسیده است.

در ادامه‌ی خبرنامه‌ی رکنا آمده است: “بررسی‌های اولیه نشان داد بود که این دختر‌بچه بر اثر ضربات متعدد و بی‌رحمانه‌ی چاقو به قتل رسیده است. این در حالی بود که محل کشف جسد با خانه‌ی مقتول فاصله‌ی زیادی نداشت؛ با توجه به این سرنخ، پولیس جنایی پی بردند که کدام شخص آشنا قاتل است”.

رکنا می‌افزاید که پس از انتقال جسد به مرکز پزشکی قانونی، اقدام‌های اطلاعاتی و تحقیقات محلی اداره‌ی دهم پلیس آگاهی آغاز و در نخستین گام مشخص شد که مقتول چند ساعت قبل از این‌که جسدش کشف شود، با دختر ۱۰ ساله‌ی همسایه‌‌ی رو‌به‌رو خانه‌‌ی شان مشغول بازی بوده و محله را با هم‌دیگر ترک کرده‌اند.

رکنا بیان کرد که نظر به تحقیقات، این دو دختر ده ساله، مدت ۳ سال همسایه بودند و بر سر یک گوشی همراه با هم‌دیگر اختلاف داشته‌اند.

در بخش خبرنامه‌ی این رسانه آمده که قاتل از نظر روحی و روانی شرایط مناسبی ندارد و در اظهارات اولیه خود مدعی شده که مقتول را با نقشه‌ی قبلی به‌ بهانه‌ی بازی به اطراف تپه‌های مسعودیه کشانده و او را با ضربات چاقو به قتل رسانده است.

گفتنی‌ست که در بررسی از تلفن همراه قاتل، فیلم‌های جنایی و خشونت‌آمیز پیدا شده که نشان می‌دهد او همواره این فیلم‌ها را تماشا می‌کرده و از این طریق به‌شدت روحیه‌یی “خشنی” داشته است.

رکنا نوشته است که با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، قاتل برای سیر مراحل قانونی پرونده‌ی خود به دادسرای ناحیه ۲۹ تهران (ویژه اطفال و نوجوانان) اعزام شده و تحقیقات جهت کشف ابعاد پنهان پرونده هم‌چنان ادامه دارد.

این در حالی‌ست که چندی پیش نیز یک مرد افغانستانی مهاجر در کشور ایران، دختر ده ساله‌ی خود را به قتل رساند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا