زنان معترض خواستار توقف حمایت جهانی از طالبان شدند

حدیث حبیب‌یار

گروه زنان معترض، می‌گویند که حمایت‌های جهانی از طالبان، باعث افزایش نقض حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان و دختران در افغانستان شده است.

اعضای جنبش “زنان پنجره امید” امروز شنبه (۲۷ آپریل)، با فرستادن یک نوار تصویری به رسانه‌ها می‌گویند که حمایت‌های مالی غیرمستقیم جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های بین‌المللی از طالبان، یک نوع تعامل با این گروه است.

اعضای این جنبش می‌افزایند که اگر کمک‌ها و حمایت‌های غیرمستقیم به روی گروه طالبان قطع نگردد، عمل‌کرده‌های این گروه علیه زنان و دختران تشدید می‌یابد: “تعامل با طالبان باعث افزایش نقض حقوق بشر در افغانستان شده است”.

این زنان معترض با اشاره به گزارش‌های سالانه‌ی اخیر وزارت امور خارجه‌ی آمریکا و سازمان عفو بین‌الملل، مبنی بر نقض حقوق زنان در افغانستان، بیان می‌کنند که وضعیت زنان افغانستان هرچه زودتر باید بهبود یابد.

آنان می‌گویند: “وزارت امور خارجه‌ی آمریکا و عفو بین‌الملل از زندان‌های طالبان و ظلم بر زنان گزارش داده‌اند، این گذشته‌ی ناگوار باید درسی برای بهبود آینده باشد. دست از کمک به طالبان بکشید”.

زنان معترض از جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهند که هرچه زودتر برای پایان‌دادن به محدودیت‌های روزافزون طالبان علیه زنان، اقدام‌های جدی را روی دست بگیرند.

گفتنی‌ست که ایالات متحده پس از حاکمیت طالبان بر افغانستان بیش از دو و نیم میلیارد دالر در بخش بشری و انکشافی با افغانستان کمک کرده‌ و این کشور یکی از بزرگ‌ترین کمک‌کننده‌ها در افغانستان پس از حاکمیت طالبان در بخش‌های مختلف باقی مانده است.

این در حالی‌ست که پیش‌تر مایکل مک‌کال، ربیس کمیته‌ی روابط خارجی مجلس نمایندگان کانگرس امریکا از بحران بشری در افغانستان و احتمال سوءاستفاده‌ی طالبان از کمک‌های امریکا انتقاد کرده‌ بود. 

آقای مک‌کال، در جلسه‌ی استماعیه این مجلس که با حضور سمنتا پاور، رییس اداره‌ی انکشاف بین‌المللی ایالات متحده امریکا (یو اس ای آی دی) برگزار شده بود، گفت که کمک‌های مالیات دهندگان امریکایی به جیب طالبان و متحدان‌شان می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا