حمایت سازمان ملل از پروژه‌های انکشافی برای سهولت به زندگی زنان

لیدا بارز

سازمان جهانی کار (ILO) در افغانستان، از کار ساخت یک جاده در ولایت بلخ، به‌هدف دست‌رسی آسان‌تر زنان و افراد دارای معلولیت جامعه به خدمات اجتماعی و ضرورت‌های اولیه، خبر داد. 

بخش جهانی کار سازمان ملل متحد در افغانستان، امروز چهارشنبه، ۱۹ ثور با نشر پیامی از ساخت یک جاده در ولسوالی «شور‌تپه» ولایت بلخ خبر داده و گفته است که این جاده می‌تواند به زنان و افردا دارای معلولیت در ۹  قریه کمک کند تا دست‌رسی آسان‌تر و بهتر به خدمات اجتماعی و ضرورت‌های اولیه زندگی داشته باشند. 

این سازمان از زنان و افراد دارای معلولیت به‌عنوان قشر آسیب‌پذیر در جامعه یاد کرده و ایجاد سهولت برای آنان را ضروری دانسته است. 

زنان و کودکان در نقاط دور دست افغانستان، به سختی می‌توانند به خدمات اجتماعی دست‌رسی داشته باشند؛ در بسیاری از موارد نبود جاده‌های معیاری باعث شده است تا زنان‌باردار و مادران شیرده در مسیر راه ولسوالی‌ها به مرکز، تلف شده و جان خود و کودک شان را به‌خطر اندازند. 

گفتنی‌ است که در این پروژه به‌تعداد ۷۱۱ نفر از باشنده‌های نیازمند جامعه نیز مصروف کار و امرار معاش شده‌اند. 

بخش‌های مختلف سازمان ملل متحد در افغانستان، تلاش دارند تا پس از حاکمیت طالبان، زمینه‌ی کار، توان‌مند سازی زنان و حمایت از افراد آسیب‌پذیر را راه‌اندازی پروژه‌های انکشافی در اولویت قرار دهند. این سازمان‌ها در حمایت با نهادهای مختلف حمایت کننده‌ی مالی در تلاش حمایت از مردم افغانستان، به‌ویژه زنان و کودکان استند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا