زنان جنبش شنبه‌های ارغوانی‌: حقوق زنان در افعانستان را تنها به کار و تحصیل محدود نکنید

برخی از اشتراک کننده‌گان ۵۳‌مین نشست شورای حقوق بشر‌ سازمان ملل متحد،  خواستار تعامل با طالبان شدند، این خواسته‌ی اشتراک کننده‌گان نشست ژنف واکنش جنبش‌ های اعتراضی زنان را برانگیخته است.

شماری از اعضای جنبش شنبه های ارغوانی می‌گویند که نباید از آدرس نشست های جهانی برای فضا سازی به طالبان استفاده شود.

اعضای این جنبش در واکنش به این نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفته اند که شماری از اعضای اشتراک کننده در این نشست بدون درنظر گرفتن اقدامات و فرمان های طالبان علیه زنان، خواستار امتیاز دهی برای این گروه شده اند.

اعضای این جنبش از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد و سایر کشور‌های جهان می‌خواهند تا حقوق زنان در افعانستان را تنها به کار و تحصیل محدود نکنند.

جنبش شنبه های ارغوانی می‌گوید که: “در حالی‌که زنان افغانستان پس از نقض آشکار حقوق و آزادی‌های انسانی و بشری‌شان از سوی گروه طالبان انتظار داشتند تا در  پنجاه‌وسومین نشست شورای حقوق بشر تصامیم جدی علیه سیاست‌های زن‌ستیزانه طالبان اتخاذ شود، اما فضای این نشست و صحبت شماری از اشتراک کننده‌گان  برخلاف یافته‌های گزارش آخر ریچارد بنت بود.”

در اعلامیه این جنبش آماده است که جامعه‌ی جهانی باید برای فراهم سازی حکومت همه شمول در افغانستان تلاش کرده و زمینه فراهم کند.

پنجاه‌وسومین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز دوشنبه، ۲۹ جوزا، در ژنف آغاز و قرار است تا سه هفته دیگر ادامه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا