58 بایسکل‌سوار زن افغانستانی با خانواده‌های شان کشور را ترک کردند

شانون گالپین فعال امریکایی، نویسنده و تهیه کننده فیلم “افغان سایکلز” بیش از یک سال است که تلاش می کند تا بایسکل سواران زن افغانستانی را به امنیت برساند، اما او کار هنوز تمام نشده است.

او می گوید که تاکنون 126 تن شامل بایسکل سواران زن و خانواده‌های شان را تخلیه و در هفت کشور مختلف از جمله ایتالیا، کانادا، آلمان، سویدن و برتانیا اسکان داده شده اند.

از 126 تنی که گالپین تخلیه کرده، 58 بایسکل‌سوار و بقیه اعضای خانواده‌های آنان هستند.

گالپین یک کمپین تأمین مالی جمعی را برای حمایت مالی از تخلیه‌هایی که اساساً به تنهایی هماهنگ می‌کرد، به منظور پوشش ویزا، پرواز و اقامت برای کسانی که تخلیه می‌شدند، آغاز کرد.

او گفت: “همه بایسکل‌سواران اصلی زن در افغانستان از تیم‌های مختلف تخلیه شده‌اند.

گالپین توضیح می‌دهد که اگرچه بیشتر کار را به تنهایی انجام داده اما یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در بریتانیا به نام آی‌پروبونو به درخواست‌های ویزا کمک کرده است.

او می‌گوید:”ما در حال تلاش برای ایجاد حمایت بیشتر از بایسکل‌سواری زنان هستیم. او می‌گوید:” حمایت بلندمدت از جمع‌آوری کمک مالی، ادامه استفاده از دوچرخه‌ها و اتصال مجدد آن‌ها به عنوان یک تیم است.”

او می‌گوید که کارش تمام شده و هنوز بایسکل‌سوارانی هستند که در انتظار ویزا هستند و کسانی که با موفقیت تخلیه شده اند نیاز به حمایت مداوم دارند. گالپین هنوز در حال جمع آوری کمک مالی است.

پیش از آگوست 2021، در طول نزدیک به یک دهه، بایسکل سواری زنان در افغانستان به طور پیوسته رشد کرده بود و زنان بایسکل سوار در باشگاه‌ها و تیم‌های مختلف فعالیت می‌کردند.

گزارشگر: مرسل ملکوتی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا