تیم ویلچر بسکتبال بانوان هرات به کارزار محو پولیو پیوست

تیم ویلچر بسکتبال بانوان ولایت هرات، به کارزار واکسین فلج کودکان پیوست. این تیم با برگزاری رقابتی دوستانه، حمایت شان را از این کارزار اعلام کردند.

بانوان بسکتبالر می‌گویند که بی‌توجهی خانواده‌ها و نبود چنین کارزار‌های سبب شده که آنان به بیماری فلج دچار شوند.

حسنیه مظفری یکی از اعضای تیم ویلچر بسکتبال می‌گوید که دیگر نباید کودکی به سرنوشت او دچار شود.

او می‌افزاید: «در هفت سالگی به بیماری پولیو گرفتار شدم و به دلیل این که در آن زمان مردم آگاهی از واکسین پولیو نداشتند، نتوانستم برای درمان واکسین شوم و حالا به این بیماری دست و پنجه نرم می‌کنم.»

وی هم‌چنان می‌گوید که حکومت باید برای مردم در روستاها و شهرستان‌ها درمورد واکسین پولیو کارزارهای آگاهی‌دهی برگزار کند.

در همین حال برخی از این بازیکنان می‌گویند پولیو بیماری خطرناکی است که سبب شده تا آنان عمر خود را در ویلچر بمانند و روزگار بدی داشته باشند.

ریحانه رضایی بازیکن دیگری که از اثر این ویروس فلج شده است می‌گوید عدم آگاهی خانواده اش سبب شده تا واکسین نشود و اکنون مجبور است که عمرش را با ویلچر سر کند.

او می‌افزاید: «به دلیل این که فلج بودم نتوانستم تحصیل کنم و آینده درخشانی برای خود بسازم و این درد بزرگی است که زندگی من را به چالش کشیده است.»

وی می‌گوید، خواست اش از حکومت این است که کمپاین‌های پولیو را راه‌اندازی کنند تا کودکان دیگری سرنوشت او را  نداشته باشند.

این در حالیست که مسؤولان اداره‌ی صحت عامه می‌گویند که فردا (5 عقرب) کارزار تطبیق واکسین پولیو به شش صدو پنجاه هزار کودک آغاز خواهد شد.

میرویس صالحی، مدیر کنترل بیماری‌های ساری در اداره‌ی صحت عامه‌ی هرات، می‌گوبد که تطبیق واکسین پولیو در سطح مراکز صحی سطح شهر برگزار خواهد شد.

آقای صالحی می‌افزاید: «با همکاری اشخاص با نفوس این کمپین در شهرستان‌ها نیز به طور خانه به خانه  برگزار می‌شود.»

آقای صالحی می‌گوید که کمپاین تطبیق پولیو برای درمان کودکان از بیماری پولیو مفید است و باید خانواده‌ها و مردم در بخش تطبیق این کارزار همکار باشند.

گزارشگر: بهشته عزیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا