فقر و بی‌کاری در افغانستان؛ 23 میلیون نفر نیازمند کمک‌های بشردوستانه  

آی‌نور سعیدپور

صندوق بشردوستانه‌ی افغانستان ‏(AHF)، گفته است که در بیش از یک دهه‌ی گذشته با دریافت بیش از یک میلیارد دلار در بخش‌های مختلف برای مردم افغانستان به‌ویژه نجات‌ جان زنان و کودکان امدادرسانی کرده است. معاون نمایندهی ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد، گفته است که اقتصاد افغانستان هم‌چنان چالش‌برانگیز است و در سال روان میلادی 23 میلیون نفر در این کشور نیاز به کمک‌های بشردوستانه دارند.   

ایندریکا راتوات، معاون نمایندهی ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و هماهنگ‌کننده‌ی امور بشردوستانه‌ی این سازمان گفته است که فعالیت آنان در افغانستان در یک دهه‌ی گذشته باعث تغییرات مثبت به‌ویژه برای زنان و کودکان شده است.   

وی، هم‌چنان تاکید کرده که کمک‌های آنان در هنگام رویدادهای طبیعی برای مردم این کشور، چراغ امیدی بوده است.   

صندوق بشردوستانه‌ی افغانستان، در بخش‌های مختلف از جمله ارایه‌ی خدمات بهداشتی و درمانی، ترویج آموزش و تضمین دست‌رسی به آب پاک؛ برای مردم افغانستان کمک‌رسانی کرده است.   

ایندریکا راتوات، تاکید کرده که باوجود ارایه‌ی کمک‌های بشردوستانه‌ی آنان؛ اما بازهم چالش در افغانستان در بخش اقتصادی و نیازمندی به کمک‌های بشردوستانه پابرجاست. به گفته‌ی وی امسال 23 میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.   

این صندوق هم‌چنان گفته است که امسال به سه میلیارد دالر برای رفع نیازهای ضروری و اولیه‌ی 17 میلیون نفر در افغانستان ضرورت دارد.  

ایندریکا راتوات، معاون نمایندهی ویژه‌ی دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه‌ی این سازمان خواستار حمایت جهانی برای ارایه‌ی کمک‌های بشردوستانه به مردم افغانستان شده است.   

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد گفته است که برای آینده‌ی روشن‌تر به همه‌ی افغانستانی‌ها، به‌ویژه برای زنان و دختران به حمایت بیش‌تر جهانی ضرورت است.  

این درحالی‌ست که اداره‌ی هماهنگی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد (اوچا) در گزارش ماه مارچ خود گفته که نزدیک به ۲۴ میلیون افغانستانی در سال جاری میلادی به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت که بیش از نیمی از آن‌ها دختران و زنان هستند.  

با آن‌که حکومت طالبان مدعی‌ست که وضعیت بشری در افغانستان به حدی نامناسب نیست که در گزارش‌های سازمان‌های بین‌المللی انعکاس داده می‌شود؛ اما بر اساس گزارش‌ها، پس از بازگشت طالبان به قدرت در افغانستان در نزدیک به سه سال گذشته، فقر و بی‌کاری در این کشور افزایش یافته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا