نگرانی صحت عامۀ هرات از احتمال شیوع موج دوم کرونا

مسئولان در اداره‌ی صحت عامه‌ی هرات از احتمال افزایش شیوع ویروس کرونا در فصل سرما ابراز نگرانی می‌کنند. آنان می‌گویند، سرما از جمله عوامل خطرساز برای افزایش واقعات موج دوم کرونا است.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی اداره‌ی صحت عامه‌ی هرات می‌گوید که با آغاز فصل سرما بیماری‌های فصلی نیز افزایش میابد که آن‌ها را در تشخیص بیماران کرونا دچار اشتباه می‌سازد.

آقای شیرزی می‌افزاید: «مردم ما به دلیل مشکلات اقتصادی و اجتماعی نمی‌توانند دوباره قرنطین را مراعات کنند و از سویی هم با شروع فصل سرما امکان افزایش بیماران کرونا وجود دارد.»

به گفته‌ی آقای شیرزی، مردم می‌توانند با رعایت نکات بهداشتی مانند پوشیدن ماسک، شستن مداوم دست‌ها، و حفظ فاصله‌ی اجتماعی از افزایش شیوع این ویروس در فصل سرما جلوگیری کنند.

آقای شیرزی هم‌چنان می‌‌گوید، در صورت افزایش واقعات ویروس کرونا، شفاخانه‌ کوید-19 شیدایی، شهیدرازی و شفاخانه غوریانی در قسمت تدابیر بهداشتی آماده اند.

او می‌افزاید: اداره‌ی صحت عامه‌ در قسمت آگاهی‌دهی مردم مناطق دور از شهر، برنامه‌هایی هایی در دست داشته تا از شیوع ویروس کرونا در آن مناطق جلوگیری شود.

در این میان اما برخی از پزشکان از خطرهای افزایش شیوع ویروس کرونا در فصل سرما نگران بوده و می‌گویند حکومت باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برخی از مکان‌ها را ببندد.

احمدشاه مشفق متخصص داخله می‌گوید، با آغاز فصل سرما احتمال افزایش بیماران کوید-19 وجود دارد.

آقای مشفق می‌افزاید: «برای گرفتن تدابیر صحی نیاز است تا حکومت برخی از مکان‌هایی چون حمام‌ها، تالار‌ها، کافی‌نت‌ها و کلپ‌های ورزشی که ازدحام زیاد دارند، ببندد.»

آقای مشفق هم‌چنان از مردم می‌خواهد تا نکات بهداشتی را به درستی رعایت کنند تا در فصل سرما از شیوع زیاد ویروس کرونا جلوگیری شود.

او می‌گوید: احتمال شیوع موج دوم کوید-19 وجود دارد و در صورتی که مردم نکات بهداشتی را رعایت نکنند امکان دارد که جامعه‌ ما به فاجعه‌ی بزرگ انسانی مواجع شود.

این در حالیست که آمار شیوع ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته به 50 تن می‌رسد که از این میان 12 مرد و 38 زن اند و وضعیت صحی 15 تن بد است.

گزارش‌گر: بهشته عزیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا