سخنگوی والی هرات: سهم زنان در اداره‌های دولتی بیش از 30 درصد است

گزارشگر: سیمین صدف

هم‌زمان با رفع محدودیت‌ها و ورود زنان در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی شمار زیادی از زنان در اداره‌های دولتی شاغل شدند. در این اواخر مسؤلان محلی ولایت هرات از حضور بیش از 30 درصد زنان در اداره‌های دولتی خبر داده می‌گویند در بسیاری از اداره‌های که صلاحیت استخدام در اختیار مسؤلان محلی است هدایت اکید داده شده تا حق اولویت به زنان داده شود.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید با اینکه هدف تعیین شده حضور سی درصدی زنان در اداره‌های دولتی بوده اما با تلاش‌ها و برنامه‌های که این اداره برای افزایش میزان مشارکت زنان در نظر گرفته، حضور این زنان در اداره‌های دولتی به بیش از 30 درصد رسیده‌‌ است.

در همین حال مسؤلان در ریاست کار و امور اجتماعی با ارائه آماری از میزان مشارکت زنان در اداره‌های دولتی مهر تأیید بر گفته‌های سخنگوی والی هرات می‌گذارند.

زبیر روؤف مدیرعمومی قوای بشری و تنظیم امور کار می‌گوید آمار ذخیره شده در اداره کار و امور اجتماعی بیانگر افزایش حضور زنان در اداره‌های دولتی است.

در همین حال شماری از زنان کارمند در اداره‌های دولتی نیز از کار شان ابراز خرسندی می‌کنند.

منیره فیض‌زاده مدیر اجرائیه و نشرات ریاست کار و امور اجتماعی می‌گوید با توجه به مصئونیت اجتماعی که  کارم دارد راضی‌ام.»

او می‌گوید امتیازاتی چون تقاعد و دائمی بودن کار دارد و این مزیت‌ها باعث شده کار در اداره دولتی را ترجیح دهد.

 در این میان زنان دیگری هم‌چون ثریا نیز از کار کردن در اداره‌های دولتی ابراز خوشنودی می‌کنند.

ثریا رحیمی مدیر اجرائیه ریاست تفتیش ساحوی زون غرب می‌گوید چهار سال است که از طریق رقابت آزاد در این پست انتخاب شده است، از کارش راضی است و کار در ارگان‌های دولتی را به دلیل امتیازاتش ترجیح می‌دهد.

اما شماری از زنان هم هستند که می‌گویند کار در اداره‌های دولتی مشکلات و چالش‌های را نیز با خود دارد.

نازنین فیضان عضو بخش قنسولی نمایندگی وزارت خارجه در هرات می‌گوید یک و نیم سال است که در این بخش کار می‌کند او می‌گوید : « ازسمتی که دارم کاملا راضی نیستم و امتیاز مالی هم کافی نیست، اما دلیل کارم در اداره‌ی دولتی مزیت هایست که پست‌های دولتی دارد امتیازهای مثل اینکه جندر رعایت می‌شود و امتیازهای دیگری که مخصوص خانم‌هاست.»

خانم فیضیان هم‌چنان می‌گوید که در مدت کاری‌اش  به مشکلی برنخورده است اما نگاه‌های منفی مردم به زنانی که در اداره‌های مختلط با مردان کار می‌کنند او را آزار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا