بازار گرم لوازم آرایشی در هرات

گزارشگر: فرشته کریمی

این روزها بازار فروشگاه های لوازم آرایشی و بهداشتی در هرات گرم است، بسیاری از بانوانی که در این ولایت زندگی می‌کنند به خرید لوازم آرایشی علاقه زیادی دارند.

بانوانی که متاهل هستند آرایش و زیبایی را یکی از مهم ترین دغدغه‌های روزمره خویش عنوان می‌کنند.

شهناز حقیقت یک تن  از بانوان هرات که برای خریداری لوازم آرایشی به فروشگاه ملی سنتر آمده بود به خبرگزاری بانوان افغانستان گفت:” من معمولا از لوازم آرایشی مارک دار استفاده می‌کنم، چون جلد من حساس است . من به آرایش و آراسته بودن دلبستگی خاصی دارم.”

از سوی دیگر برخی از بانوان در هرات می‌گویند که سالانه پول زیادی را صرف خرید لوازم آرایشی می‌کنند.

خانم سمیرا می‌گوید:” من سالانه 20 تا 25 هزار افغانی را صرف خرید لوازم آرایشی ‌می‌نمایم و بیشتر از لوازم آرایشی برند (مارک دار) استفاده می‌کنم.”

با این حال فروشندگان لوازم آرایشی در هرات از علاقه‌مندی بانوان خبر داده و از کار شان راضی هستند.

سید احمد سادات فروشنده لوازم آرایشی بیان داشت:” معمولا مشتریان ما از لوازم آرایشی برند خریداری می‌کنند و برخی‌ها هر بار که به دوکان ما می‌آیند هفت تا هشت هزار افغانی لوازم آرایشی مورد نیاز شان را خریداری می‌کنند.”

مرتضی نبی‌زاده که این روزها کار و کاسبی‌اش رونق گرفته و در حال حاضر در فروشگاه ملی سنتر دوکان دارد قصد دارد در آینده نزدیک به دلیل علاقه‌مندی زیاد بانوان هرات به لوازم آرایشی دو فروشگاه دیگر هم راه اندازی نماید.

وی افزود:” روزانه شمار زیادی از بانوان برای خرید لوازم آرایشی به دوکان ما مراجعه می‌کنند و از پرداخت پول زیاد برای خرید لوازم آرایشی نگرانی ندارند.”

بیشتر لوازم آرایشی از کشورهای ایران و پاکستان به ولایت هرات وارد می‌گردد اما برخی از فروشندگان لوازم آرایشی به این باوراند که لوازم وارداتی این دو کشور از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

هرات با توجه به بافت های سنتی که در آن وجود دارد و بانوان با چهره آراسته اجازه حضور در جامعه را از سوی مردان ندارند اما بازار گرم فروش مواد آرایشی پرسش بر انگیز است.

نوشته های مشابه

‫6 دیدگاه ها

  1. برای اعطای نمایندگی فروش لوازم آرایشی در هرات یا کابل دنبال نماینده گشتم ولی هیچ فروشگاه آنلاین اینترنتی نیافتم لطفا آدرس تلگرام یا راه ارتباطی با تجار لوازم آرایشی معرفی کنید

    1. فروشگاه لوازم آرایشی پایتخت در ولایت هرات لینک زیر آدرس فیسبوکش است.
      ( فروشگاه آرایشی بهداشتی هرات) این نام فیسبوک است جستجو کنید

  2. سلام خسته نباشید من میخواهم وارد بازار لوازم آرایش بشم ولی هیچ گونه شناختی درباره لوازم ارایشش ندارم بنظر شما وارد این بازار شدن درست هست؟

  3. ایسته کنید هر دوکان لوازم زینتی فروشی باید معدوم گردد، و فروشنده گان این اسباب بر هر ولایت اویخته شوند.
    😂😂😂😑

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا