کمک سازمان ملل به زنان کارآفرین و بی‌جا شدگان در قندهار

حدیث حبیب‌یار

آلیسون دیودیان، نماینده‌ی بخش زنان سازمان ملل متحد در افغانستان، پس از سفر اخیر خود به ولایت قندهار از کمک به زنان کارآفرین و بازگشت کننده‌های اجباری از پاکستان و ایران در این ولایت خبر داد.

آلیسون دیودیان، امروز دوشنبه (۶ می) در حساب کاربری اکس‌اش می‌گوید که پس از ماموریت اخیرش در قندهار، بخش زنان سازمان ملل متحد و شرکای آن به‌خاطر خودکفایی و سهولت زنان نیازمند کمک‌های لازم را در این ولایت انجام داده اند.

بانو دیودیان نگاشته است: “پس از ماموریت من، بخش زنان سازمان ملل متحد و حامی‌های آن برای زنان در قندهار، از کمک به شماری از بازگشت‌ عودت کننده‌ها گرفته تا کارآفرینی متمرکز بر زنان و پیگیری نقاط ورودی جدید برای دست‌یابی به زنان نیازمند، کمک‌رسانی می‌کنند”.

حمایت بخش زنان سازمان ملل متحد از زنان و دختران در افغانستان در حالی صورت می‌گیرد که طالبان زنان و دختران را در بخش‌های وسیع محدود کرده است. آنان اکنون در رژیم طالبان حق آموزش، کار، گشت‌وگذار آزادانه و حتا حق انتخاب پوشش شان را ندارند. 

پیش از این نیز بخش زنان سازمان ملل متحد گفته بود که در بخش‌های مختلف چون برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، حمایت از تجارت‌های کوچک و متوسط زنان و دختران در افغانستان و بخش‌های مختلف از آنان حمایت می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا