کمک ۸۴ میلیون دالری بانک جهانی به افغانستان

آی‌نور سعیدپور

بانک جهانی اعلام کرده است که ۸۴ میلیون دالر به افغانستان برای مبارزه با بحران اقتصادی و تطبیق پروژه‌های انکشافی و اشتغال‌زایی به‌ویژه برای زنان و دختران کمک می‌کند.

بانک جهانی، با نشر بیانیه‌ای از تایید این کمک در بخش‌های مختلف به افغانستان خبر داد.

در بیانیه‌ای این بانک آمده است که این پروژه از سال ۲۰۲۲، برای ارایه‌ی حمایت معیشتی و خدمات در منطقه‌های روستایی و شهری، حمایت از کمک‌های بلاعوض اجتماعی برای زنان و آسیب پذیرترین افراد، و تقویت نهادهای اجتماعی برای ارایه خدمات فراگیر آغاز شده است.

بانک جهانی هم‌چنان گفته است که با این تمویل اضافی، این پروژه فعالیت‌ها را در منطقه‌های روستایی و شهری بیش‌تر افزایش می‌دهد. هم‌چنان فرصت‌های معیشتی بیش‌تری برای زنان فراهم می‌کند.

ملیندا گود، مسوول بخش افغانستان بانک جهانی در این مورد گفته که انجمن انکشاف بین‌المللی در ۱۸ ماه گذشته یک چارچوب مشخص و موثر را برای هزینه‌ی این پول در بخش‌های اشتغال‌زایی، به‌ویژه برای زنان در افغانستان تهیه کرده است.

در بیانیه‌ای آمده که قرار است ۷۰ میلیون این کمک از طریق صندوق امانی افغانستان (ای‌آرتی‌اف) و انجمن انکشاف بین‌المللی (آی‌دی‌ای) برای تطبیق پروژه‌های معیشتی در افغانستان هزینه شود.

به گفته‌ی بانک جهانی تاکنون از طریق این پروژه برای بیش از ۷۷۶ هزار خانواده شغل‌های کوتاه مدت ایجاد شده است.

هم‌چنان ۹۲ هزار و ۲۰۰ خانواده‌ی آسیب‌پذیر از کمک‌های نقدی یا کمک‌های اجتماعی غیرنقدی برخوردار شده که بخش قابل توجهی از دریافت کنندگان این کمک‌ها زنان سرپرست خانواده و یا افراد معلول بوده است.

بانک جهانی در حالی از ارایه‌ی این کمک‌ها خبر داده است که افغانستان با یک بحران اقتصادی بی‌پیشنه مواجه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا