قتل مرموز یک دختر جوان در کابل

حدیث حبیب‌یار

منابع محلی از ولایت کابل می‌گویند که یک دختر ۲۳ ساله در این ولایت به‌شکل مرموز به قتل رسیده است.

دست‌کم دو منبع محلی صبح امروز دوشنبه (۲۷ حمل) به خبرگزاری بانوان افغانستان، تایید کردند که یک دختر جوان، دانش‌جوی دانشکده‌ی ژورنالیزم ولایت کابل به‌شکل نامعلومی در این ولایت به قتل رسیده است.

یک منبع نزدیک به این دختر که نخواست نامی از آن برده شود، می‌افزاید که این دختر باشنده‌ی ولایت دایکندی و “طاهره ورشان” نام داشته است.

منبع گفت: “طاهره صنف چهارم دیپارتمنت ارتباطات و ژورنالیزم دانشگاه کابل بود. بعد از بسته شدن دروازه‌های دانشگاه، در کابل اتاق داشت و آمادگي زبان انگلیسی را برای سپری کردن امتحان تافل می‌گرفت. من سه سال همراه طاهره در لیلیه‌ی دانشگاه کابل همه اتاقی بودم بسیار دختر لایق بود.”

این منبع بیان کرد که به شماره‌ی تلفون طاهره تماس گرفته و نیرو‌های امنیتی طالبان، مرگ بانو طاهره را تأیید کردند.

“صبح که بیدار شدم همه‌ی هم‌صنفی‌های ما عکس طاهره را به صفحه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بودند و از مرگ او سخن می‌گفتند. تلیفون خود را گرفتم و به طاهره تماس گرفتم، یکی از نیرو‌های امنیتی طالبان پاسخ داد و برایم گفت که طاهره خودکشی کرده و اکنون در طب عدلی تحت بررسی است.”

به گفته‌ی این دوست طاهره وی دختر فعال و اول نمره‌ی صنف در دانشگاه بوده است. “طاهره با هزاران امید و آرزو تسلیم محدودیت‌های وضع شده از سوی طالبان نشد و برای رسیدن به رویاهایش با هر شرایط سخت مقابله می‌کرد. امکان نداره او خودکشی کرده باشد، او را به قتل رساندند.”

نیروهای امنیتی طالبان؛ اما به دوست‌های طاهره گفته که طاهره خودکشی کرده و پیکر وی را از اتاق اش پیدا کرده‌اند. جسد طاهره در طب عدلی تحت تحقیق است.

این در حالی‌ست که از زمان روی کار آمدن‌ گروه طالبان و وضع بیش از ۵۰ فرمان محدودکننده بالای زنان و دختران، همواره آمار قتل‌های مرموز و خودکشی‌های دختران جوان در حال افزایش است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا