کمک‌های امدادی آیسلند، نور امیدی برای زنان افغانستانی

آی‌نور سعیدپور

صندوق امانی ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان از کمک ۰.۷۲ میلیون دالری (۱۰۰ میلیون کرون) آیسلند به افغانستان خبر داده است. این نهاد سازمان ملل گفته است که با حمایت آیسلند، ارایه‌ی نیازهای اولیه‌ی انسانی را برای جوامع آسیب‌پذیر به ویژه زنان و دختران ادامه می‌دهد.  

صندوق امانی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان (UN_STFA)، با نشر پیامی در برگه‌ی اکس از سومین بسته‌ی کمکی این کشور خبر داده و آنرا چراغ امیدی برای افغانستانی‌های که نیازمند عنوان کرده است. 

این نهاد گفته است که آیسلند 0.72 میلیون دلار امریکایی که معادل به 100 میلیون کرون می‌شود به افغانستان کمک کرده است.  

گفتنی‌ست که پیش از این نیز ایسلند ۴۰ میلیون کرون به صندوق بشردوستانه‌ی افغانستان کمک کرده بود. دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل متحد یا اوچا، گفته بود که آیسلند از سال ۲۰۲۰ تا کنون ۱۷۵ میلیون کرون به صندوق بشردوستانه افغانستان کمک کرده است. 

صندوق امانی ویژه سازمان ملل متحد برای افغانستان، در حالی از ادامه‌ی کمک‌ها با زنان و دختران خبر می‌دهد که در نیتجه‌ی تحول نظام سیاسی در افغانستان و بحران اقتصادی، زنان و کودکان بیش‌ترین آسیب را متحمل شده است.  

پیش از این برنامه‌ی جهانی غذای سازمان ملل متحد گفته بود که افغانستان یکی از دشوارترین مکان‌ها برای زن بودن است. این نهاد گفته که دختران و زنان بیش‌ترین بار بحران‌های متعدد در این کشور را تحمل می‌کنند. برنامه‌ی جهانی غذا در مورد مشکل‌های زند‌گی زنان گفته که سال گذشته به دلیل کاهش بی‌سابقه‌ای کمک‌ها مجبور شده است تا همکاری‌های خود را به ۱۰ میلیون نفر در افغانستان قطع کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا