زن معترض: مسدود‌شدن فیس‌بوک به معنی خاموشی صدای زنان است

حدیث حبیب‌یار

یک زن معترض در واکنش به گفته‌های اخیر سخن‌گوی وزارت مخابرات و تکنالوژی طالبان مبنی بر نهایی‌شدن طرح مسدود‌نمودن شبکه‌ی اجتماعی فیس‌بوک در افغانستان از جهان می‌خواهد که مانع این عمل طالبان شوند. او، می‌گوید که زنان افغانستانی تنها از طریق شبکه‌های اجتماعی می‌توانند صدای خود را به گوش جهان برسانند.

یکی از اعضای جنبش “آزادی زنان افغانستان” در یک نوار تصویری به رسانه‌ها می‌گوید که تنها راهی که زنان می‌توانند عمل‌کرد‌های گروه طالبان را منتشر کنند، شبکه‌های اجتماعی است. 

وی، گفت: “مسدود شدن شبکه‌های اجتماعی به معنی خاموشی زنان افغانستان است. ما از طریق این شبکه‌ها می‌توانیم ظلم طالبان را به جهانیان نشان دهیم که با تأسف طالبان می‌خواهند ما زنان را از آن نیز محروم کنند.”

فیسبوک از شبکه‌های اجتماعی محبوب در میان شهروندان افغانستان است و از میان شبکه‌های اجتماعی دیگر بیش‌تر کاربران را در افغانستان دارد. این پلفترم اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم افغانستان محبوبیت دارد و از آن برای مقصد‌های زیادی از تجارت، آموزش، اطلاع‌رسانی، سرگرمی و اهداف دیگر استفاده می‌شود.

این در حالی‌ست که نجیب‌الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی گروه طالبان چند روز پیش در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز رسانه‌ی تحت کنترول این گروه از تکمیل شدن طرحی از سوی این وزارت برای مسدودساختن فیسبوک در افغانستان خبر داد.

سرپرست وزارت مخابرات طالبان در حالی‌که نیمی از جامعه‌ی افغانستان از حق آموزش محروم هستند در صحبت‌هایش گفته است که جوانان این کشور در حال حاضر نیاز به آموزش دارند و نباید سرگرم شبکه‌های اجتماعی باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا