گشایش شرکت خدمات تکنالوژی برای زنان

شماری از زنان در هرات شرکت خدمات تکنالوژی را برای حل مشکلات زنان در بخش تکنالوژی ایجاد کردند. این دختران هدف از ایجاد این شرکت را ارائه‌ی خدمات تکنالوژی برای زنان عنوان می‌کنند.

این شرکت با نام «آرمیس‌تیک»، با حضور مقام‌های محلی و مسؤولان در اداره‌ی امور زنان گشایش یافت.

این شرکت در بخش‌های ایدیت فیلم و عکس، ساخت اپلیکشن مبایل، وب‌سایت و دیتابیس و ارائه‌ی خدمات برای دانشگاه‌ها و مکتب‌ها در بخش گرافیک فعالیت‌ می‌کند.

گفتنی است که پنج زن در بخش‌های مختلف این شرکت کار می‌کنند.

مسؤولان آرمیس‌تیک می‌گویند زنان چالش‌های زیادی در بخش تکنالوژی دارند و این شرکت با داشتن فضای ویژه‌ی زنان، می‌توانند مشکلات شان را حل کنند.

فرزانه آرسین، مسؤول این شرکت می‌گوید، نبود مکان‌هایی برای حل مشکلات زنان در بخش تکنالوژی سبب شده تا آنان به فکر ایجاد این شرکت شوند.

وی می‌افزاید: «با راه‌اندازی این شرکت خواستیم، برای زنان سهولت ایجاد کنیم و زمینه‌ی کاری را برای آنان بهتر سازیم.»

خانم آرسین هم‌چنان می‌گوید که با اشتراک در نمایش‌گاه‌های داخلی و خارجی و داشتن نمایندگی‌های مختلف در ولایت‌های کشور برنامه‌های شان را در آینده توسعه خواهند داد.

در همین‌حال برخی از کارمندان این شرکت، می‌گویند که آنان چندین سال برای حل مشکلات زنان در بخش تکنالوژی فعالیت‌ می‌کنند و این شرکت برای شان زمینه کاری خوبی را فراهم ساخته است.

معصومه حسینی، یکی از کارمندان این شرکت می‌گوید که مدت زیادی است که در این بخش کار می‌کند و این شرکت برایش فرصتی خوبی است تا برای ارائه‌ی خدمات در بخش زنان فعالیت‌های بیشتری داشته باشد.

وی می‌افزاید: «در بخش تصویربرداری و عکاسی جشن‌های عروسی و تدوین تصویر‌ کار می‌کنم و در کنار آن می‌توانم برخی از خدمات دیگری را نیز برای زنان در بخش تکنالوژی فراهم کنم.»

خانم حسینی می‌گوید این شرکت در کنار این‌که برایش زمینه‌ی کاری فراهم ساخته است، برای حل مشکلات زنان در بخش تکنالوژی نیز موثر است.

در این میان اما برخی دیگر از کارمندان این شرکت می‌گویند که شماری از زنان در جامعه‌ی ما نمی‌توانند به بسیاری از شرکت‌های خدمات‌دهی تکنالوژی بروند و مشکلات‌شان را در بخش تکنالوژی حل کنند اما این شرکت برای آنان زمینه‌ی حل مشکلات‌ را در بخش تکنالوژی فراهم ساخته است.

حسیبا احمدی، از دیگر کارکنان این شرکت می‌گوید که پنج‌سال در این بخش برای زنان کار کرده است و کار در این شرکت، برایش فرصت‌های بیشتری را فراهم خواهد کرد.

وی می‌افزاید: «یک‌سال است که به فکر کار در این شرکت بودم و برخی از پروژه‌های زنان را در این شرکت تهیه کردم و تلاش می‌کنم تا در آینده برنامه‌های دیگری نیز برای حل مشکلات زنان در بخش تکنالوژی داشته باشم.»

خانم احمدی هم‌چنان می‌گوید که برای پیش‌برد اهداف شان در این شرکت به حمایت مردم نیاز دارند تا برنامه‌های‌شان را توسعه دهند.

مسؤولان این شرکت از حکومت می‌خواهند تا با تامین امنیت برای آنان کمک کند تا اهداف‌شان را توسعه دهند.

گفتنی است که آرمیس‌تیک، چهارمین شرکت خدمات تکنالوژی ویژه‌ی زنان است.

گزارش‌گر: بهشته عزیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا