اشتراک بیش از 7 هزار دختر در آزمون کانکور 98 در هرات

از میان سیزده هزار و دوصد هشتاد اشتراک کننده در آزمون کانکور سال 98 در هرات، 7 هزار و هفتصد و 9 تن دختران اند. مسئولان در دانشگاه هرات می‌گویند این آمار سیر صعودی اشتراک کننده‌گان دخترا را نشان می‌دهد.

عبدالله فایز، رئیس دانشگاه هرات می‌گوید آمار اشتراک کننده‌گان دختر امسال نسبت به چند سال گذشته سیر صعودی داشته است. او اضافه کرد در سه سال گذشته حدود 52 درصد دختران در آزمون کانکور اشتراک داشتند که این آمار امسال به 59 درصد افزایش یافته است.

 

 

سخن از افزایش اشتراک کننده‌گان در آزمون کانکور در حالی به میان می‌آید که شماری از متقاضیان از چالش‌هایی چون پذیرش کم در این آزمون انتقاد می‌کنند.

فاطمه که یکی از شهرستان‌های دور هرات برای اشتراک در آزمون کانکور آمده است می‌گوید کامیابی‌اش در این آزمون آینده‌ی شغلی‌اش را رقم می‌زند اما او از پذیریش کم در دانشگاه نگران است.

این در حالیست که عبدالله فایز رئیس دانشگاه هرات در مورد پذیریش اشتراک کننده‌گان امسال می‌گوید: “بر اساس معیار، امسال سه‌هزار و شش صد و هشتاد و هفت تن پذیرش وجود دارد اما همه ساله وزارت تحصیلات عالی، بیش از دو برابر این تعداد دانشجو معرفی می‌کند.”

در همین حال آقای فایز از نبود فرصت‌های شغلی برای دختران بعداز فراغت سخن می‌گوید.

 

 

آزمون کانکور امسال در حالی در افغانستان برگزار می‌شود که به دلیل شیوع ویروس کرونا مراکز آموزشی به‌روی دانش‌آموزان بسته بود. در هیمن حال برخی از اشتراک‌ کننده‌گان از تاثیرات ویروس کرونا روی برنامه‌های آموزشی برای اشتراک در این آزمون ابراز نگرانی می‌کنند.

نسیمه یکی از متقاضیان کانکور هرات می‌گوید که در روند آمادگی کانکور به دلیل شیوع ویروس کرونا و مسدود شدن مراکز آموزشی‌ خلل وارد شده است به همین او  دلیل او نگران است که مبادا آمادگی‌های قبلی‌اش برای کامیاب شدن به رشته‌ی دلخواه‌اش کافی نباشد.

 

او می‌گوید، امیدوار است که به رشته‌ی ادبیات انگلیسی کامیاب شود.

آزمون کانکور سال 1398 از تاریخ 16 اسد سال جاری آغاز و به مدت سه روز جریان داشت

 

[cycloneslider id=”2222222222″]

 

گزارشگر: سیمین صدف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا