نخستین نشست والیان و مسوولان امنیتی حوزۀ غرب در هرات برگزار شد

کنفرانس مطبوعاتی به منظور بررسی وضعیت امنیتی چهار ولایت حوزه‌ی غرب امروز (دوشنبه، 25 سنبله) با حضور والیان ولایت‌های هرات، غور، بادغیس و فراه در اداره‌ی ولایت هرات برگزار شد.

در این کنفرانس والیان چهار ولایت حوزه‌ی غرب در مورد تقویت نیروهای هوایی، امنیت شاهراه‌ها، برقراری امنیت در ولایت‌های ناامن، حل چالش‌های امنیتی فرا روی انتخابات و تدابیرلازم امنیتی بخاطر انتخابات پیش‌رو صحبت کردند.

عبدالقیوم رحیمی، والی هرات می‌گوید، وضعیت امنیتی در ولایت‌های حوزه‌ی غرب در حال بررسی است وعملیات‌های زیادی جهت برقراری امنیت در چهار ولایت برگزار می‌شود که پوشش هوایی برای انتخابات از امروز تا بعد انتخابات وجود خواهد داشت.

او در ادامه می‌گوید، درطی عملیات‌های اخیر در حدود 800 تن از مخالفان دولت در حوزه‌ی غرب از سوی نیروهای امنیتی کشته شدند.

از سویی الحاج غلام ناصر خاضع، والی غور نیز از وضعیت امنیتی و مرکز‌های انتخاباتی در این ولایت چنین می‌گوید، در غور 181 مرکز رای‌دهی وجود دارد که از این میان فقط 109 مرکز در روزهای انتخابات باز خواهد بود و 72 مرکز دیگر آن به دلیل ناامنی بسته خواهد بود.

او در ادامه می‌گوید، به‌خاطر انتخابات ریاست جمهوری، نیروهای امنیتی این ولایت در یک‌ونیم ماه اخیر عملیات‌های گسترده‌ای را راه‌اندازی کردند که در پی این عملیات‌ها در حدود 300 نفر از نیروهای مخالف دولت کشته شدند و در نهایت 100 قریه از دست مخالفان دولت آزاد شده است.

با این حال عبدالغفور ملک‌زی، والی بادغیس می‌گوید، در بادغیس نیز تلاش‌ها جریان دارد تا انتخابات پیش‌رو به خوبی برگزار شود و وجود ناامنی در شهرستان بالامرغاب نیز به زودی حل خواهد شد.

او در ادامه می‌گوید، تا چند روز گذشته فقط 45 مرکز رای‌دهی در بادغیس باز بود اما پس از عملیات‌های امنیتی در ساحات مختلف اکنون بیش از 70مرکز رای‌دهی در این ولایت باز است.

با این همه محمد شعیب ثابت، والی فراه می‌گوید، سال گذشته در برخی از شهرستان‌های فراه انتخابات برگزار نشد اما امسال تلاش‌ها جریان دارد تا انتخابات در تمامی شهرستان‌های این ولایت برگزار شود.

گزارشگر: عارفه مهدوی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا