برای درمان آکنه چه کنیم؟

اهمیت زیبادیده‌شدن در میان زنان بر همه هویداست. سلامت پوست و مو نقش مهمی در زیبایی دارد. لکه‌ها و آکنه‌ها از مشکلات پوستی است که تا حد زیادی زیبایی را متضرر می‌کند. برای صحبت پیرامون عوامل این مشکلات پوستی عارف شهرام متخصص جلدی و زیبایی را در برنامه با خود داریم.

پرسش: شایع‌ترین مشکلات پوستی در میان زنان چیست؟

پاسخ: مشکلات پوستی نزد زنان، مردان و حتی کودکان هم وجود دارد اما زنان از لحاظ روحی به وجود آکنه و دیگر مشکلات پوستی حساس‌تر اند و شایع‌ترین مشکل پوستی آکنه است.‌ آکنه‌های ولگاریس جوش‌هایی است که نزد زنان و جوانان دیده می‌شود و می‌تواند افراد را در سنین متفاوت مبتلا سازد، اما بیشتر بین سنین 12 تا 24 سالگی است. انواع دیگر آکنه‌ها بین کودکان شیرخواره و یا روی افراد بالای سن 35 سال نیز هست.

پرسش: بیماری‌های پوستی نزد زنان بیشتر است یا مردان؟

پاسخ: نظر به امراض فرق می‌کند اما اگر آکنه‌ها را به صورت فیصدی بیان کنیم این نوع مرض پوستی در نزد آقایان بیشتر مشاهده می‌شود.

پرسش: دلیل این بیماری‌های جلدی چیست؟

پاسخ: دلیل این نوع بیماری انسداد منافذ جلد است و همین‌نطور وقتی که افرازات جلد مسدود می‌شود می‌تواند نقش سازنده‌یی در تشکیل آکنه داشته باشد. در کل آکنه‌ها را به دو بخش التهابی و غیرالتهابی تقسیم می‌کنند.

پرسش: استفاده از مواد بی‌کیفیت آرایشی چقدر سبب بروز این مشکلات پوستی می‌شود؟

پاسخ: استفاده از مواد آرایشی باید براساس نوعیت جلد باشد. وقتی یک زن مواد چرب‌کننده استفاده می‌کند سبب بروز آکنه در جلد می‌شود، در کل آکنه بیشتر در جلدهای چرب مشاهده می شود و همین‌طور افرازات زمینه‌ساز آکنه است. بنابرین مراقبت جلد از چربی یک رکن اساسی برای جلوگیری از آکنه است.

پرسش: برخی برای حل مشکلات پوستی از ماسک‌های خانگی استفاده می‌کنند، این می‌تواند موثر باشد؟

پاسخ: استفاده از ماسک‌های خانگی بی‌تاثیر نیست اما درمان موقت است. زنانی که از ماسک‌های خانگی استفاده می‌کنند باید در ابتدا نوعیت جلد خود را بشناسند. این‌که جلد چرب، خشک و یا هم نورمال دارند. کسانی‌که دارای آکنه‌های پوستی هستند حداقل ۶ ماه تداوی آن طول می‌کشد چون تداوی آکنه‌ها به صورت مراقبتی و دوایی است.

پرسش: راه‌های پیش‌گیری از بیماری‌های پوستی چیست؟

پاسخ: کسانی‌که به این نوع بیماری‌های پوستی دچار می‌‌شوند باید جنبه‌ی مراقبتی و جنبه‌ی دوایی را در نظر داشته باشند و از این طریق به حفظ سلامت جلد کمک کنند. به دلیل این‌که جلد یک سطح محافظوی بدن است بنابراین باید در قسمت مراقبت آن کوشا باشیم.

زنانی که از وجود آکنه روی پوست خود رنج می‌برند باید در قسمت شست‌وشوی پوست صورت با فیس‌واش‌ها و صابون‌هایی که مخصوص آکنه است توجه داشته باشند.

هم‌چنان افرادی که می‌خواهند پوست سالمی داشته باشند باید از خوردن غذاهای چرب و تند خوداری کنند و اگر همیشه از مواد آرایشی چرب‌کننده استفاده می‌کنند بدون شک که در طولانی مدت تاثیرات منفی خواهد داشت.

ترتیب: سیمین صدف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا