کمک اتحادیه‌ی اروپا برای حمایت از زنان و کودکان در افغانستان

آی‌نور سعیدپور

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد یا یونیسف، گفته است که اتحادیه‌ی اروپا ۱۵ میلیون یورو به این سازمان برای امدادرسانی به زنان، دختران نوجوان و کودکان کمک کرده است.

یونیسف، با نشر اعلامیه‌ای از این کمک خبر داده و نوشته است که با کمک مالی اتحادیه‌ی اروپا، به بیش از دو میلیون کودک، دختر و زن در ۲۲ ولایت افغانستان کمک‌رسانی خواهد کرد.

در بخشی از اعلامیه‌ای یونیسف آمده است که این برنامه 27 ماهه در 22 ولایت افغانستان اجرا خواهد شد. 

این صندوق با کمک مالی اتحادیه‌ی اروپا، به 1.7 میلیون کودک و مادر خدمات تغذیه، ۸۰ هزار نفر آب آشامیدنی، ۲۰۶ هزار نفر خدمات بهداشتی و ۶ هزار دختر نوجوان در زمینه‌ی مهارت‌ها و آموزش حرفه‌ای کمک فراهم خواهد کرد.

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد، در این اعلامیه نوشته است که افغانستان هم‌چنان یکی از بدترین بحران‌های انسانی جهان را تجربه می‌کند. 

بر اساس آمار این سازمان، حدود 29 میلیون نفر، از جمله 15.8 میلیون کودک و 11 میلیون زن، به کمک انسانی نیاز دارند. 

یونیسف هم‌چنان نوشته است که این پروژه، ساخت 40 سیستم تأمین آب با انرژی خورشیدی در 40 جامعه را پشتیبانی می‌کند.

این صندوق هم‌چنان نوشته است که نرخ بالای سوتغذیه و عدم مصوونیت غذایی با دست‌رسی محدود به آب و خدمات بهدشتی، بر سلامت و رفاه زنان و کودکان تاثیر می‌گذارد. 

پیتریس اوستوبس، یکی از مسوولان بخش شرق میانه و آسیا در بخش همکاری‌های بین‌المللی کمیسیون اروپا، گفته است: “با تاثیرات مکرر تغییرات اقلیمی، کاهش محصولات، مبارزه با سوتغذیه و گسترش خدمات آب، بهداشت و حفظ‌الصحه به مردم افغانستان ضروری است”.

خانم رافايلا ایودیس، کاردار اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان، نیز تأکید کرده است که با این مشارکت جدید به دست‌رسی بیش‌تر افغانستانی‌ها، به‌ویژه به کودکان، دختران نوجوان و زنان کمک می‌کند که آنان نیازهای اساسی روزمره‌ی شان را تامین کند

پیش از این نیز اتحادیه‌ی اروپا از کمک ۱۷ میلیون یورویی به سازمان جهانی مهاجرت برای کمک رسانی به مهاجران تازه برگشت‌کننده و جامعه‌ی میزبان آن خبر داده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا