ایجاد یک مرکز مشوره‌دهی زنانه از سوی سازمان ملل در پروان

حدیث حبیب‌یار

یک مرکز جدید برای مشوره‌دهی به زنان و جوانان در ولسوالی بگرام ولایت پروان، با حمایت کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان افغانستان و موسسه ACHRO، ساخته شده است.

کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان افغانستان یا UNHCR، امروز (۱۲ اپریل) در برگه‌ی اجتماعی اکس‌اش از ایجاد یک مرکز مناسب برای مشوره‌دهی و رسیدگی به مسائل آموزشی، خانوادگی و اجتماعی برای ۱۲ هزار نفر به‌ویژه زنان، خبر داد.

بزرگ این محل به این نهاد گفته است: “این مکان مخصوص زنان و جوانان است برای حل مشکل‌ها و مسائل دیگر آنان؛ اما برای برنامه‌های آموزشی و حل مشکلات مردم نیز استفاده می‌شود.”

باوجودی‌که کار زنان در سازمان‌های بین‌المللی ممنوع شده است. اما بازهم سازما‌ن‌های امدادرسان تلاش دارند به زنان و خانواده‌های تحت سرپرستی زنان به هر شکل ممکن همکاری  کنند.

طالبان همواره به دلیل وضع فرمان‌های گسترده به هدف حذف زنان از زندگی عمومی و محروم‌کردن آنان از حقوق اساسی شان به نقض گسترده‌ی حقوق بشری متهم استند.

این در حالی‌ست که چندی پیش کمیسیاری عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان (UNHCR)، از وضعیت زنان در افغانستان ابراز نگرانی کرد و گفت که شرایط اقتصادی، بشردوستانه و حقوق بشری برای زنان و دختران در این کشور ناامن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا