زنان و مشکلات ناشی از کمبود آب

دو بر سه حصه وجود انسان از آب ساخته شده است. با این حال عدم استفاده آب می‌تواند دوران خون را با مشکل مواجه سازد و همچنان سبب عدم جذب کلسیم در بدن شود، به باور شماری از متخصصان کمبود آب در بدن، زنان را با مشکلات غیرقابل جبرانی مواجه خواهد کرد.

به باور شماری از متخصصان امراض داخله شمار زنانی که به سبب کم‌بود آب به امراض مبتلا می‌شوند بیشتر از مردان است.

کم‌خونی، پوکی استخوان، عدم جذب کلسیم از مشکلاتی‌ست که در صورت استفاده کم از مایعات، زنان را تهدید می‌کند.

استفاده دو تا سه لیتر آب در روز برای افراد ضروری بوده و در صورتی که این مقدار به صورت روزانه از سوی افراد مصرف نشود افراد، به ویژه زنان را در شرایطی چون زایمان و قاعدگی با مشکل روبرو می‌سازد.

برخی از متخصصان معتقد اند که زنان به دلیل حمل گرفتن باید کلسیم زیادی جذب کنند که عمده‌ترین عامل جذب کلسیم آب است.

صفی‌الله پردیس متخصص امراض داخله در این مورد می‌گوید: «زمانی که زنان آب زیادی نگیرند، کلسیم جذب نمی‌شود و سبب پوکی استخوان می‌شود ».

وی می‌گوید کمبود مایعات در بدن سبب اختلال در گردش خون نیز می‌شود.

آقای پردیس بیان می‌دارد: «زنان در دوران قاعدگی خون و مایعات زیادی را از دست می‌دهند و همچنان در زمان حمل گرفتن کلیسیم زیادی مصرف می‌کنند، با این حال باید مایعات بیشتری را جذب کنند ».

وی می‌افزاید: بیشترین کار شاقه برعلاوه ولادت و قاعدگی در اطراف به دوش خانم‌هاست و با این شرایط در صورت کمبود آب در بدن با مشکلات زیادی مواجه می‌سازد.

در همین حال شماری دیگر از متخصصان امراض داخله نیز کمبود آب را عامل اصلی کم خونی در خانم‌ها عنوان می‌کنند.

بهرام بها پزشک متخصص امراض داخله به این باور است که نگرفتن مایعات عامل کم‌خونی خانم هاست، با توجه به شرایط حساس خانم‌ها از جمله قاعدگی، زنان باید برای پیش‌گیری از مشکلات در دوران خون، مایعات زیادی بگیرند.

آقای بها می‌افزاید: «از جمله مایعات بی ضرری که باید استفاه شود آب است و همچنان چای سبز که عوارض آن نسبت به دیگر مایعات کم‌تر است ».

او همچنان تاکید می‌کند آبی که استفاده می‌شود باید صحی باشد که در غیر این صورت سبب به وجودآمدن سنگ کلیه می‌شود.

آقای بها بیان داشت: «از انرژی‌های که در بازار فروخته می‌شود، به عنوان مرگ خاموش نام برده شده و نباید از آن استفاده شود، چون عوارض جانبی زیادی دارد ».

او هم‌چنان افزود انواع آب میوه‌های بسته بندی شده، قهوه و کافئین جز مایعات مفید نمی‌باشد و نباید به آن اکتفا شود.

آب که تشکیل دهنده‌ی 83 درصد خون، 75 فیصد عضلات، 74 فیصد مغز، 22 فیضد استخوان و 25 فیصد چربی است، و عدم استفاده یا کم‌بود آن در بدن مشکلاتی هم‌چون: تورم مفاصل، پوکی استخوان، اختلال در دوران خون، سردردهای مزمن را به وجود می‌آورد.

گزارشگر: سیمین صدف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا