سازمان حفاظت از کودکان: ۷.۵۵ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌ نیاز دارند

سازمان حفاظت از کودکان در گزارش جدید خود گفته است که ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی توسط طالبان سبب شده که آنها نتوانند کمک‌های لازم را به نیازمندان افغان ارائه کنند.

در گزارش این سازمان آمده که این سازمان قرار بود تا ماه مارچ به ۴ میلیون و ۸۷۰ هزار افغان به ویژه کودکان و زنان کمک کند، اما از این تعداد تنها به حدود ۳۵۴ هزار نفر که ۷ درصد از نیازمندان را شامل می‌شود کمک کرده اند.

در عین حال شماری از زنان در هرات می‌گویند که با مشکلات شدید اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند و قطع کمک های بشردوستانه زندگی را بیش از پیش بر آنان سخت کرده است.

ماه گل باشنده‌ی ولسوالی چشت هرات می‌گوید که از شروع سال روان هجری قمری، کمک نهاد های مدد رسان را دریافت نکرده است و تنها نان آور‌خانواده‌ی شش نفره اش کودک ۱۱‌ساله اش است و نمی‌تواند مصارف زندگی شان را پوره کند.

“از آخر ماه حوت که کمک گرفتیم تا حال هیچ کمکی دریافت نکردیم، شش نفر هستیم و اکثر شب ها گرسنه می‌خوابیم، پسر یازده ساله من هنوز خیلی کوچک است و نمی‌تواند مصارف مان را پوره کند.”

زرین بانوی دیگر می‌گوید که به دلیل افزایش فقر، افزایش قیمت مواد خوراکه، کمبود غذا و دارو سال گذشته دختر یک و نیم ساله اش را از دست داد و اکنون دو کودک دیگرش در شرایط بد غذایی و صحی بسر می‌برند.

او گفت که: “به همی مدت دو سال آمدند سر شماری کردند مشخصات گرفتند ولی هیچ کمکی دریافت نکردیم، دختر یک و نیم ساله من پارسال به دلیل سوی تغذیه فوت کرد و حالا دو کودک دیگر من نیز از ناداری، فقر و بیچارگی مبتلا به سوی تغذیه شده‌اند و در حالت مرگ قرار دارند، هیچ کمکی برای من صورت نمی‌گیرد.”

در حالی شهروندان کشور از افزایش بهای مواد خوراکه و کمبود غذا شکایت دارند که روز گذشته مرکز پژوهشی آمار جهانی نرخ تورم در افغانستان را منفی یک اعلان کرد.

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان با نشر توویتی نتایج مبارزه اقتصادی را مثبت خواند.

او نوشت که: “تحقیقات نشان میدهد که حد انفلاسیون در افغانستان به منفی یک کاهش یافته. نرخ مواد در افغانستان از بسیاری کشورهای مترقی و کشور های روبه انکشاف هم پایین است.

‏از یافته های ذیل واضح می گردد که افغانستان از بسیاری کشورها در کنترول انفلاسیون مقدم است.”

گفتنی‌ست که گزارش سازمان حفاظت از کودکان امده است که تقریباً ۷.۵۵ میلیون نفر در افغانستان به کمک‌های آنها نیاز دارند، اما به نظر می‌رسد که ممنوعیت حکومت طالبان بر کار زنان در سازمان‌های غیردولتی مانع رساندن کمک‌ها به آنها شده است.

برنامه جهانی غذا نیز گفته بود نزدیک به ۲۹ میلیون نفر در افغانستان نیاز به کمک دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا