پیروزی تیم هندبال دختران هرات در برابر تیم‌های بلخ و سرپل

تیم دختران هندبال هرات در رقابت میان پنج ولایت افغانستان، در بازی نخست‌اش مقابل تیم‌های بلخ و سر پل، پیروز شد.

این بازی‌ها میان تیم‌های هرات، بلخ، سرپل، کابل و مهاجران ایران برگزار می‌شود.

ثریا کریمی عضو تیم منتخب هندبال دختران می‌گوید که مسابقات از (5 عقرب) آغاز شده و آنان تا به حال دو برد و یک باخت داشته‌اند و اگر در بازی با تیم مهاجران دختران ایران برنده شوند به رقابت با تیم هندبال دختران کابل راه پیدا خواهند کرد.

این دختران اما از کم‌توجهی حکومت نسبت به ورزش دختران، دید سنتی جامعه و نبود حمایت‌های مردمی انتقاد می‌کنند.

خانم کریمی می‌افزاید: «ما با امکانات کمی وارد مسابقات تیم دختران هندبال افغانستان شدیم ولی تا کنون هیچ نهادی ما را حمایت مالی نکرده است و حکومت هم‌چنان برای ما هیچ توجهی نداشته است.»

وی هم‌چنان می‌گوید که دختران تیم هندبال هرات با آن که مشکلات اقتصادی دارند با هزینه‌ی شخصی خود، به ورزش ادامه می‌دهند.

در همین حال برخی از اعضای این تیم می‌گویند جامعه‌ی به شدت سنتی هرات مانع رسیدن به اهداف شان می‌شود.

ماه‌گل رضایی عضو دیگری این تیم می‌‌گوید که دیدگاه‌های سنتی مردم هرات سبب می‌شود تا در کارکرد شان محدودیت ایجاد شود.

خانم رضایی می‌افزاید: «قبل از این‌که ما برای مسابقات، کابل برویم حتی نمی‌توانستیم از تیم خود عکس داشته باشیم زیرا از طرف برخی از مردم در هرات تهدید شده بودیم.»

در این میان اما برخی از دختران این تیم از حمایت کم مردم و حکومت سخن می‌زنند.

زهرا دولتی عضو دیگری از این تیم می‌گوید که با وجود مشکلات زیاد آنان به تمرین‌های خود ادامه داده‌اند اما مردم و حکومت به تیم هندبال دختران هیچ توجه‌ی ندارند.

خانم دولتی می‌افزاید: «وقتی ما به مسابقات می‌رویم توقع داریم تا از سوی مردم و به ویژه حکومت استقبال شویم ولی آنان برای حمایت مادی و معنوی ما هیچ کاری انجام نداده‌اند.»

در همین حال مسؤولان در ریاست تربیت بدنی هرات می‌گویند که حکومت بودجه‌ی زیادی برای ایجاد امکانات در بخش ورزش ندارد و این سبب شده تا بسیاری از تیم‌های ورزشی در افغانستان از لحاظ مالی به مشکل مواجه شوند.

احمد جاوید رسولی رئیس اداره‌ی تربیت بدنی هرات می‌گوید مسابقات هندبال تیم دختران در کابل هم‌چنان ادامه دارد و تیم دختران هرات در این بازی‌ها در صدر جدول قرار دارند.

آقای رسولی می‌افزاید: «مشکل نبود امکانات در تیم‌های ورزشی افغانستان به شدت وجود دارد ولی حکومت بودجه‌یی در این خصوص ندارد تا از این تیم‌ها حمایت کند.»

این در حالیست که تیم فوتبال دختران نیز که چندی پیش مقام قهرمانی را به هرات آورد، از کم‌بود امکانات و عدم توجه حکومت انتقاد داشته اند.

گزارش‌گر: بهشته عزیز

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا