قهرمانان: با دست خالی رفتیم با دست پر برگشتیم

تیم ‌دختران فوتبال طوفان هریرود پس از قهرمانی در فصل چهارم رقابت‌های لیگ برتر زنان افغانستان، امروز به هرات آمدند. این تیم از سوی گروه‎‌های مختلف جامعه از جمله فعالان مدنی، مسؤولان محلی و ورزشکاران استقبال شدند.

شماری از اعضای منتخب این تیم با ابراز خوشحالی از قهرمانی شان می‌گویند که برای رسیدن به قهرمانی مشکلات زیادی را سپری کرده‌اند.

صبریه نوروزی کاپیتان تیم منتخب هرات می‌گوید که در آغاز تمرین‌ها هیچ حمایت کننده‌ی مالی نداشتند.

خانم نوروزی می‌افزاید: «تیم دختران کم‌تر مورد توجه قرار می‌گرفت و از سویی هم ما نیاز داشتیم تا اسپانسر داشته باشیم اما مسؤولان به مشکلات ما هیچ توجهی نکردند.»

خانم نوروزی هم‌چنان می‌گویند که اگر مسؤولان بیشتر توجه کنند و حمایت‌های مالی در این بخش صورت گیرد، مشکلات آنان کمتر خواهد شد.

در این میان اما برخی از اعضای این تیم می‌گویند حکومت هیچ حمایتی از آنان نکرده و وعده‌های برخی از مسؤولان برای حمایت از آنان عملی نشده‌است.

یگانه محمدی عضو این تیم می‌گوید: «ما زمانی که برای مسابقه به کابل می‌رفتیم با اشخاص بلند پایه‌ی حکومت صحبت کردیم تا از ما حمایت کنند اما آنان وعده‌های شان را عملی نکردند.»

خانم یگانه می‌گوید اگر پس از گفت‌و‌گوهای صلح سرنوشت زنان در افغانستان تغییر نکند و در کشور، صلح همیشه‌گی و پایدار برقرار شود آنان با حمایت حکومت و مردم پیشرفت‌های زیادی خواهند کرد.

این درحالیست که مسؤولان محلی می‌گویند از این پس برای حل چالش‌های تیم فوتبال دختران گام‌های عملی برداشته می‌شود.

وحید زاهده قتالی والی هرات می‌گوید که تیم فوتبال دختران به مشکلاتی از جمله نبود حمایت‌کننده‌ی مالی مواجه بودند که این مشکل اکنون تا حدودی حل شده است.

به گفته‌ی آقای قتالی، این تیم از سوی حمایت‌کننده‌ی مالی به مدت یک سال حمایت می‌شود.

آقای قتالی می‌افزاید: در آینده‌ی نزدیک، جمنازیومی ویژه‌ی زنان ایجاد می‌شود تا چالش‌های کم‌بود مکان برای تمرین این تیم حل شود.

این در حالیست که تیم منتخب هرات پس از چهار سال نایب قهرمانی‌، در این فصل رقابت‌های لیگ برتر افغانستان مقام قهرمانی را به دست آورد.

گزارش‌گر: بهشته عزیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا