رویدادهای ترافیکی در فاریاب؛ ۲۳ تن به‌شمول سه زن کشته و زخمی شدند

لیدا بارز

منابع از شهر میمنه مرکز ولایت فاریاب در شمال کشور می‌گویند که در دو حادثه‌ی جداگانه‌ای ترافیکی در این ولایت ۲۳ تن کشته و زخمی شده‌اند که دو زن و یک دختر جوان نیز شامل کشته شدگان است. 

به گفته‌ی منابع، در رویداد نخست، یک موتر نوع «فلانکوچ» در ولسوالی «دولت آباد» از جاده منحرف شده و در نتیجه‌ی آن یک زن و دختر جوان جان باخته و ۱۸ تن دیگر زخمی شده‌اند.

هم‌چنان مدیر حادثات ترافیک در این ولایت ضمن تایید این رویدادها گفته است که در یک رویداد دیگر شهر میمنه، موتر نوع «سراچه» که از ولسوالی «اندخوی» به سمت ولایت جوزجان در حرکت بود از سرک منحرف و واژگون گردید. در نتیجه‌ی حادثه‌ی دوم یک زن جان باخته و دو تن مجروح شدند.

گفتنی است که زخمیان حادثه‌ی نخست به شفاخانه‌‌ای مرکزی میمنه و از رویداد دوم با شفاخانه‌‌ای ولسوالی اندخوی انتقال یافته‌اند. 

بر بنیاد معلومات منابع از محل، سرنشینان فلان‌کوچ باشنده‌های منطقه‌های «تندورک و تکلی خانه» شهر میمنه هستند که برای اشتراک در یک مراسم عروسی به شهر مزارشریف می‌رفتند، دچار حادثه شدند.

گفته شده است که سرنشینان، موتر نوع سراچه نیز برای شرکت در یک مراسم عروسی از اندخوی به شهر شبرغان در حرکت بودند. 

مدیر حادثات ترافیک در این ولایت، علت این‌گونه رویداد‌ها را ناشی از بی‌پروای راننده‌ها دانسته می‌گویند که آنان در روزهای برفی و یخ‌بندان از ‘چین و زنجیر’ استفاده نمی‌کنند. این علت باعث می‌شود جان خود و خانواده‌های شان را به‌خطر مواجه کنند. 

ریاست هواشناسی کشور تحت کنترول طالبان، هفته‌ی جاری را در سراسر کشور، بارندگی ‘شدید’ اعلام کرد و هشدار داد که شهروندان اقدامات لازمی را داشته باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا