هشتم مارچ؛ دبیرا لاینز: وضعیت زنان در افغانستان نگران‌کننده است

دفتر سازمان ملل در افغانستان، با نشر اعلامیه‌‌ای وضعیت زنان و دختران در افغانستان را نگران‌کننده خوانده و گفته است که در کنارآنان در برابر نابرابری جنسیتی و تیعیض ایستاده هستند.

در اعلامیه‌ی یوناما امروز سه‌شنبه، (۱۷ حوت) نشر شد، آمده که این سازمان در کنار و زنان دختران افغانستان که با «شجاعت واستقامت» با عواقب بحران‌های متعدد همراه با نابرابری جنسیتی شدید و تبعیض روبه‌رو هستند، ایستاده است.

دیبرا لاینز، نماینده خاص سرمنشی ملل متحد برای افغانستان می‌گوید: «چیزی که ما امروز در افغانستان شاهد آن هستیم یک بحرانفاجعه بار است. همه در کشور از بحران کنونی متاثر شده اند، اما وضعیت زنان و دختران به ویژه نگران‌کننده است، زیرا حقوق آنان ودسترسی شان به فرصت‌ها به طور فزاینده‌ای به چالش کشیده شده است

نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل در امور افغانستان به مناسبت روز جهانی گفته است که زنان در افغانستان با چالش‌های مختلف ازجمله اقتصاد فروپاشیده، خشک‌سالی، نابرابری جنسیتی شدید و تبعیض رو‌به‌رو هستند.

او می‌افزاید: «چیزی که ما امروز در افغانستان شاهد آن هستیم یک بحران فاجعه‌بار است. همه در کشور از بحران کنونی متأثرشده‌اند

خانم لاینز خاطرنشان کرده است که مشارکت کامل و برابر زنان و دختران افغان در تمام عرصه‌های زندگی اجتماعی برای آیندهافغانستان، حیاتی است.

به باور دبیرا لاینز، زنان افغانستانی چشم‌اندازی برای افغانستان دارند و باید به آنان فرصت داده شود تا در ساختن آینده کشور،مشارکت داشته باشند.

خانم لاینز همچنان می‌گوید که به هدف ترویج فرصت‌های برابر برای زنان و دختران در همه عرصه‌های زندگی، کارهای بیشتری بایدصورت گیرد.

گزارشگر: ضیاگل عظیمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا