تظاهرات زنان ولایت دایکندی، شعارهای زنان عوض شد

شماری از زنان در ولایت دایکندی دیروز با شعار مرگ بر آمریکا دست به اعتراض زده و خواهان رهایی پول‌هایی منجمد شده‌ی افغانستان شدند. این زنان که امنیت شان از سوی نیروهای امارت اسلامی گرفته می‌شد سپس شعارهای خود را برای دادخواهی در مورد حق آموزش زنان تغییر دادند.
زینب هاشمی یکی از این معترضان در ابتدا قطع‌نامه‌ی شش‌ماده‌یی به خوانش گرفت که درآن از ایالات متحده‌ی آمریکا خواست تا سیاست را از اقتصاد جدا کند و پول‌های منجمد شده‌ی افغانستان را آزاد کند.
سپس آنان اما به شعارهایی در مورد محدودیت‌های طالبان بر آموزش زنان دادند و از طالبان خواستند تا برای زنان حق آموزش بدهند.
فرشته یکی از این معترضان می‌گوید از زمانی‌ که دروازه‌های مکتب به روی دانش‌آموزان بسته شده است، انگیزه‌ی برای زندگی برای آنان باقی نمانده است.
محمدنادر یکی دیگر از این معترضان نیز بر حق آموزش زنان اما با «حجاب اسلامی» تاکید می‌کند.
از زمان تسلط طالبان بر افغانستان اعتراض‌های زیادی در واکنش به وضع محدودیت‌های طالبان بر زنان از سوی زنان افغانستان راه‌اندازی شده است. اعتراض‌‌هایی که گاهی با واکنش خشونت‌بار طالبان مواجه شد. شمار دختران معترض که گفته می‌شود از سوی طالبان به دلیل فعالیت‌های شان بازداشت شده اند به بیش از 8 زن می‌رسد. اما زنان دایکندی با پرچم طالبان و با لحن نرم‌تری حق آموزش خود را از گروه طالبان خواستند. دیده شود که آیا این روش نتیجه خواهد داد یا خیر.

گزارش‌گر: سیمین صدف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا