کمپاین جمع‌آوری کمک به نیازمندان؛ فقر بی‌داد می‌کند

سه دختر از غرب کابل، کمپاین جمع‌آوری لباس زمستانی و پول نقد را با نام « بیاییم باهم مهربان باشیم» برای افراد نیازمند راه‌اندازی کرده اند. آنان می‌گویند پس از تحولات اخیر در افغانستان شمار زیادی از مردم نیاز به کمک‌های فوری دارند.

قرار است این کمپاین پس از کابل در ولایت‌های هرات، مزار و برخی دیگر از شهرهای افغانستان راه‌اندازی شود.

سمیه حق‌جو می‌گوید این کمک‌های برای افرادی جمع‌آوری می‌شود که در تحولات اخیر منبع درآمد کوچکی که داشتند از دست داده اند و خانواده‌هایی که سرپرست ندارند.

او می‌افزاید درین زمستان سرد بسیاری از مردم غذای کافی و وسایل گرمایشی ندارند و زندگی را با دشواری می‌گذرانند.

به گفته‌ی او، شمار زیادی از مردم به این کمپاین پیوسته و کمک کرده اند اما استقبال از این کمپاین هم‌چون برنامه‌های گذشته نیست چون که در تحولات اخیر وضعیت اقتصادی مردم دگرگون شده و شمار کسانی‌که توانایی کمک کردن دارند، بسیار کاهش یافته است.

«در گذشته ما کمپاین جمع‌آوری لباس، کتاب و دیوار مهربانی داشتیم، دست ما پرتر بود و با استقبال مردم روبرو می‌شدیم.» حالا اما به گفته‌ی او فقر برای مردم عادی شده است.

پری‌جان یکی دیگر از این دختران رضا کار است که در این کمپاین سهیم است. او می‌گوید هرچند شاید این کمپاین نتواند برای همه‌ی نیازمندان لباس و لوازم مورد نیاز تهیه کند اما اگر برای تعدادی هم بتواند کمک کند، رضایت بخش است.

او می‌افزاید چندی پیش 8 کودک در غرب کابل به دلیل گرسنگی و سرما جان شان را از دست داده اند.

به باور وی، مشکل در این جاست که فقر برای مردم عادی شده است و این که کسی به دلیل گرسنگی بمیرد، ذهن دیگران را درگیر نمی‌کند.

شمسیه یکی دیگر از این دختران می‌گوید در شرایط کنونی افغانستان مردم زیادی نیاز به کمک‌های فوری دارند و چون هیچ نهادی نیست تا درین مورد همکاری کند، یک گروه از دختران دست به کار شدند.

شمسیه از دیگر مردم افغانستان نیز می‌خواهد تا دست نیازمندان را بگیرند و برای شان کمک کنند.

گزارش‌گر: سیمین صدف

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا