قیمت آینده؛ حمایت مالی یونیسف از خانواد‌ه‌ها برای آموزش دختران

آی‌نور سعیدپور

صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف)، می‌گوید که برای فراهم‌سازی زمینه‌های آموزشی دختران در منطقه‌های روستایی افغانستان به خانواده‌های با درآمد پایین؛ کمک مالی ارایه می‌کند تا این خانواده‌ها بتوانند هزینه‌های کتاب، تجهیزات مکتب و موارد دیگر را تهیه کند.

یونیسف با نشر گزارشی از دختران دانش‌آموزش در استان نورستان می‌گوید که تنها ۴۰ درصد از کودکان در نورستان به مکتب‌های ابتدایی می‌روند و پس از سن ۱۲ سالگی، این حضور به ۱۴ درصد نگران‌کننده کاهش پیدا می‌کند.

به گفته‌ی یونیسف از علت‌های اساسی محرومیت کودکان از آموزش در این استان، کم‌بود مکتب‌ها، ظرفیت کم در مکتب‌ها، دوری مکتب‌ها از محل زندگی روستاییان و بحران اقتصادی خانواده‌ها است.

برای حمایت از آموزش دختران در نورستان، یونیسف به برخی از خانواده‌های با وضع اقتصادی دشوار کمک مالی ارایه کرده است. هر خانواده در هر سه دور ۱۰ هزار و ۶۰۰ افغانی دریافت کرده که حدود 120 دلار آمریکایی‌ست، تا به آنان در تأمین هزینه‌های تحصیل دختران‌شان کمک کند.

یونیسف هم‌چنان افزودهاست که این کمک مالی بدون شرط است. به این معنا که خانواده‌ها می‌توانند از پول بر اساس نیازهای خود استفاده کنند. 

یونیسف هم‌چنان افزوده است که با مصاحبه با ۴۴۰ والدین در نورستان، همراه با ۸۴ دختر و ۳۰۰ آموزگار، تلاش کرده تا درک کند که این جوامع چگونه اهمیت آموزش دختران را درک می‌کنند.

گفت‌وگوهای گروهی یونیسف نشان داده که بیش‌تر خانواده‌ها باور دارند تحصیل دختران عاملی برای تقویت قدرت است؛ می‌تواند خانواده‌ها را ارتقا دهد، فقر را کاهش دهد و به رونق جوامع کمک کند.

یونیسف هم‌چنان می‌گوید که با وجود چالش‌های زیاد در تحصیل -سفرهای دشوار به نزدیک‌ترین مکتب، محدودیت‌ها در تحصیل دختران و فقر- والدین در نورستان قاطعانه معتقدند که تحصیل دختران‌شان حیاتی است.

گفتنی‌ست که اکنون ۸۴۸ روز از محرومیت آموزش دختران بالاتر از صنف ششم در افغانستان می‌گذرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا