زنان جز افراد آسیب‌پذیر از مواد مخدر در افغانستان 

حدیث حبیب‌یار

اتحادیه‌ی اروپا می‌گوید که در بخش‌های درمانی، اجتماعی و توان‌بخشی از مردم افغانستان به‌ویژه زنان و دختران در سراسر این کشور حمایت می‌کند.

اتحادیه‌ی اروپا با نشر پیامی امروز دوشنبه (۲۹ آپریل) در برگه‌ی اجتماعی اکس خود نوشته است که برای رسیده‌گی به مبتلایان مواد مخدر و اختلالات سلامت روان در افغانستان از سازمان جهانی بهداشت حمایت می‌کند.

رافایلا آیودیس، کاردار اتحادیه‌ی اروپا در افغانستان، در صفحه‌ی کاربری اکس‌اش در این مورد می‌گوید که زنان و کودکان جز افراد آسیب‌پذیر مبتلایان به مواد مخدر در افغانستان هستند.

خانم آیودیس افزود: “من شاهد مراقبت‌های حیاتی سازمان جهانی بهداشت از معتادان در افغانستان بودم. متأسفانه که در بین مبتلایان زنان و کودکان نیز جز افراد آسیب‌پذیر هستند”.

وی هم‌چنان گفته است که زنان در افغانستان شجاعانه با اعتیاد به مواد مخدر و مسائل بهداشت‌روان مقابله می‌کنند.

با روی کار آمدن گروه طالبان در آگست ۲۰۲۱ در افغانستان، زنان از حقوق اولیه شان از جمله حق آموزش، کار، مشارکت‌های سیاسی و اجتماعی محروم شده‌اند. این محدودیت‌های روزافزون طالبان بالای زنان، رفته رفته باعث افسردگی، اعتیاد به مواد مخدر و حذف آنان از اجتماع شده است.

این در حالی‌ست که رافایلا آیودیس، چندی پیش نیز در دیدار با هیأت سازمان هم‌کاری‌های اسلامی در کابل گفته بود که حمایت زنان و دختران افغانستانی باید بخشی از هرگونه گفت‌و‌گو، تعامل و بحث‌های کلیدی در مورد افغانستان باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا