سازمان ملل: زمینه‌ای برای شنیدن صدای زنان افغانستانی، فراهم شود

حدیث حبیب‌یار

در روز جهانی “چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی برای صلح”، بخش زنان سازمان ملل متحد، خواستار حمایت جهانی از زنان و دختران افغانستانی، شد.

بخش زنان سازمان ملل متحد یا UN Women، امروز چهارشنبه (۲۴ آپریل)، به‌مناسبت روز جهانی “چندجانبه‌گرایی و دیپلماسی برای صلح” در برگه‌ی اجتماعی اکس‌اش نگاشته که صدای زنان افغانستانی، باید به‌طور مستقیم شنیده شود.

این نهاد افزوده است: “ما از هر بازی‌گر چندجانبه می‌خواهیم تا فضاهایی را ایجاد کند که در آن صدای زنان افغانستان به‌طور مستقیم شنیده شود و کمک مالی را پشت سر آنان بگذارند”.

هم‌چنان بخش زنان سازمان ملل در افغانستان، خواستار حمایت مالی از رهبران زن، مشاغل، گروه‌های زنان و ارائه‌ی خدمات برای این قشر نیز شده است.

گفتنی‌ست که طالبان، پس از به‌ دست‌گرفتن قدرت محدودیت‌های شدید‌ی بر زنان و دختران وضع کرده است. در نتیجه‌ی این محدودیت‌ها زنان از حق آموزش، تفریح، سفر و کار در تمامی وزارت‌خانه‌ها، کارهای شخصی چون‌ آرایش‌گاه، دفترهای سازمان ملل متحد و سایر بخش‌ها منع شدند.

این در حالی‌ست که چند روز پیش بخش زنان سازمان ملل متحد، گفته بود که زنان و دختران کارآفرین در افغانستان، با چالش‌ها و محدودیت‌های زیادی مواجه هستند؛ امأ علی‌رغم محرومیت‌ها به فعالیت‌ شان ادامه داده و تسلیم نمی‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا