توزیع کمک زمستانی برای زنان افغانستانی

آی‌نور سعیدپور

صندوق جمیعت سازمان ملل متحد (UNFPA)، می‌گوید که زنان افغانستانی در طول زمستان و تحمل سردی هوا در دست‌رسی به تجهیزات محافظتی با مشکل‌های زیادی مواجه اند.

صندوق جمیعت سازمان ملل، امروز (سه‌شنبه، ۲۴ دلو)، با نشر پیامی در شبکه‌ی اجتماعی اکس نگاشته است که این نهاد برای حمایت از زنان و دختران، پتو، تخته‌های تارپولین و سایر امدادهای زمستانی را توزیع کرده است.

این نهاد هم‌چنان می‌گوید که کیت‌های حفظ را به منظور پشتی‌بانی از نیازهای زنان و دختران توزیع کرده است.

صندوق جمیعت سازمان ملل؛ اما در مورد این‌که این کمک‌ها در کدام ولایت افغانستان و به چه تعداد از این زنان نیازمند توزیع شده؛ جزییات نداد است.

این در حالی‌ست که با گذشت هر روز آمار افراد نیازمند به کمک‌های بشردوستانه در افغانستان رو به افزایش است.

دفتر هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه‌ی سازمان ملل نیز گفته بود که نزدیک ۲۹ میلیون تن در افغانستان نیازمند دریافت کمک‌های بشردوستانه استند.

پیش‌تر صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته بود که زنان و دختران در افغانستان بدترین بحران محدودیت‌های دست‌رسی نداشتن به آموزش، سفر، کار و خدمات عامه را تجربه می‌کند.

ممنوعیت کار زنان در سازمان‌های غیردولتی توسط طالبان که به دلیل آن بسیاری از نهادهای کمک‌رسان غیردولتی در افغانستان فعالیت‌های خود را به حالت تعلیق درآورده‌اند و یا کاهش دادند، مشکلات اقتصادی افغانستانی‌ها و به‌ویژه زنان را افزایش داده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا