سازمان ملل با همکاری جاپان، ۲۹ مرکز صحی در هلمند ساخت

آی‌‌‌نور سعیدپور

صندوق جمیعت سازمان ملل متحد (UNFPA)، می‌گوید که با حمایت دولت جاپان ۲۹ خانه‌ی صحت خانواده و قابله‌های آموزش‌دیده را در ولایت هلمند ساخته است.

صندوق جمیعت سازمان ملل، امروز (دوشنبه، ۲۳ دلو)، با نشر پیامی در شبکه‌ی اجتماعی اکس، نگاشته است که خانه‌های صحت خانواده را در هلمند با حمایت دولت جاپان و قابله‌های آموزش‌دیده را برای ارایه‌ی مراقبت‌های صحی باروری، مادر، نوزاد، کودک و نوجوانان ایجاد کرده است. 

این نهاد سازمان ملل هم‌چنان می‌گوید که سال 2023، این کلینیک‌ها به بیش از ۳۸ هزار روستایی در 12 ولسوالی هلمند خدمات‌رسانی کرده‌اند.

بر اساس گزارش صندوق جمیعت سازمان ملل، جاپان به اولویت‌بندی زنان و دختران آسیب‌پذیر در سراسر جهان ادامه می‌دهد. این نهاد گفته است که از بیش از 22 میلیون دلار، در 19 کشور تحت تأثیر مناطق درگیر و بحرانی در سراسر جهان استفاده خواهد کرد.

این در حالی‌ست که زنان در بسیاری از روستاهای دور دست کشور به مرکزهای بهداشتی، پزشک متخصص زن، دارو و تجهیزات بهداشتی دست‌رسی ندارند.

پیش‌تر نیز این نهاد، با ابراز نگرانی از وضعیت زنان گفته بود که در مناطق دوردست افغانستان، در اکثر موردها زنان باردار در هنگام زایمان جان خود را از دست می‌دهند یا از عواقب مادام‌العمر ناشی از عوارض حاملگی به‌دلیل عدم دست‌رسی به خدمات صحی رنج می‌برند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا