منع نشر موسیقی در محفل‌های زنانه در هرات

پس از وضع محدودیت‌های اجتماعی گوناگون بر زندگی شهروندان در هرات، طالبان در تازه‌ترین فرمان شان پخش موسیقی در تالارهای این شهر را ممنوع اعلام کرده‌اند.

شماری از مالکین تالارها در هرات می‌گویند پس از این فرمان از سوی طالبان بر کار و بار آنان ضربه‌‌ی شدید وارد شده و تعداد زیادی از مردم محفل‌های شان را لغو کرده اند.

عبدالواحد احدی (نام مستعار) یکی از مالکین تالارها در هرات می‌گوید که از یک هفته به این سو ریاست امر به معروف طالبان به آن‌ها دستور داده است که آنان اجازه‌ی نشر موسقی را داخل تالارها ندارند.

“ موسیقی در داخل سالون‌ها کاملا ممنوع شده و همچنان به دامادها اجازه نمیدن داخل سالون بیایه، به ما گفته شد که زنان بد حجاب را به امر به معروف معرفی کنیم.”

در همین حال شماری از زنان می‌گویند منع موسیقی در تالارها باعث شده‌است محفل‌های شان را لغو‌ کنند.

شیما از باشنده‌گان هرات می‌گوید که قرار بود ماه آینده عروسی‌اش را برگزار کند اما ممنوعیت‌های وضع‌شده بر تالارها سبب شد تا مراسم عروسی‌اش را لغو کند.

“قرار بود تا یک ماه دیگه محفل مه باشه پول تالار هم نصفه پرداخت کرده بودیم ولی وقتی ممنوعیت‌ها اعلان شد منصرف شدم از این‌که بهترین روز زندگی مه این قسم سپری بشه ترجیح دادم فعلن صبر کنم شاید تغییری به تصمیم های امارت اسلامی بیاید.”

در عین‌حال مسوولان در ریاست امر به معروف و نهی از منکر طالبان در پیام کتبی به رسانه‌ها این موضوع را تایید می‌کنند.

شیخ عزیزالرحمن مهاجر رئیس امر به معروف و نهی از منکر طالبان در هرات گفت که نشر موسقی در تالارهای زنان منع بود و است و هم‌چنان رفتن داماد به سالون خانم‌ها منع است.

این‌در‌حالی‌ست که اداره‌ی امر به معروف طالبان در هرات به تمامی تالارهای عروسی دستور داده‌‌است که موسیقی نشر نکنند و مردان به‌شمول داماد، اجازه‌ی رفتن به سالون عروسی زنانه را ندارند.

هم‌چنان فیلم‌برداری، عکاسی و بردن گوشی در سالون های زنانه نیز ممنوع اعلام شده و به مالکین تالارها هشدار داده شده است در صورت تخلف با آنان برخورد خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا