وضعیت بد تجارت زنان در بادغیس


شماری از زنان تجارت پیشه در بادغیس می‌گوید که وضعیت تجارتی آنان درحال حاضر خوب شمرده نمی‌شود چون مردم توان خرید را به علت وضعیت بد اقتصادی ندارند.
عطیبه توخی نماینده‌ی زنان تجارت پیشه در بادغیس می‌گوید؛ در حال حاضر وضعیت خرید و فروش در این ولایت از سوی زنان خیلی کمرنگ است.
او می‌افزاید: «پس از این‌که تحولات شد ما هر چه داشتیم در مرکز تجارتی دزدی شد اما با ان هم مسوسسات کمک کردند ما توانستیم که حداقل تجارت خود را سر پا ایستاد کنیم، متاسفانه خرید زیاد نیست چون مردم پول ندارند و وضعیت اقتصادی هم خوب نیست.»
از سوی هم شماری از زنان نیز می‌گویند که آنان به دلیل وضعیت اقتصادی نمی‌توانند از این مرکز و یا سایر دکان‌ها خریداری کنند.
حبیبه کریمی یک تن از شهروندان ولایت بادغیس، او نیز به این باور است که زنان به دلیل وضعیت بد اقتصادی خریداری نمی‌کنند و آنان به فکر سیر کردن شکم خود هستند تا خریداری کردن اجناس
او بیان می‌دارد: «زنان در این مرکز کار می‌کنند اما خریداری زیاد نیست بازار خرید کمرنگ است چون اقتصاد مردم در کورد قرار دارد زنان پول ندارند که خرید کنند به همین دلیل تجارت کم است، خواست من به عنوان یک شهروند این است زنان را حمایت کنند و پروژه‌های حمایتی برای انان بدهند تا این‌که زنان سر پا ایستاد شوند.»
با این همه، مسوولان در اتا‌ق‌های تجارتی زنان در حوزه‌ی غرب کشور می‌گویند؛ در حال حاضر بیش از ۵صد زن در این ولایت ثبت دیتابیس است که از این میان به تعداد ۱۱۰ بانو فعالیت تجارتی می‌کنند.
بهناز سلجوقی معاون اتاق‌های تجارت زنان در زون غرب می‌گوید که برای رشد و ارتقای ظرفیت تجارتی زنان اتاق‌‌های آنان در حال ساخت برنامه هستند.
بانو سلجوقی بیان می‌دارد: «ما در حال تلاش ایجاد فرصت برای زنان هستیم و قرار است از این پس انشالله ما نمایشگاه های نیز داشته باشیم و قرار است برنامه‌های دیگری حهت ارتقای ظرفیت خانم‌های تجارت پیشه داشته باشیم که به زودی عملی خواهد شد.»
بزرگ‌ترین مرکز تجارتی یا مجتمع تجارتی زنان بادغیس در سال ۱۳۹۵ به کمک یکی از موسسه‌ها تاسیس شد که به تعداد ۵۴ باب دکان در این مارکیت فعلن فعال است و حدود ۱۱۰ خانم بصورت رسمی در این مرکز فعالیت می‌کند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا