«بیماری‌ سبب موفقیت‌ام شد»

«بعد از پایان دانشگاه، پاهایم دوباره انحراف پیدا کرد؛ یک سال در بستر بودم اما باز هم توقف را قبول نکردم، هیچ آرام‌بخشی دردم را التیام نمی‌بخشید. تصمیم گرفتم دوباره به دنیای نویسندگی برگردم.»

 نامش افسون بصیر رمضانی است. نویسنده‌گی را از کودکی دوست داشته و  می‌گوید در بدترین شرایط زندگی‌اش تنها قلم‌اش وی را همراهی کرده است. 

افسون دانش‌آموخته‌ رشته‌ی علوم سیاسی است. او در دو سالگی مبتلا به بیماری MD  یا mucular destrophy شد. MD بیماری است که انساج بدن انسان را تخریب می‌کند و سبب انحراف عضلات بدن می‌شود. 

او می‌گوید سال‌هاست که با این بیماری و دید جامعه نسبت به افراد دارای معلولیت مبارزه می‌کند.

می‌گوید: «یکی از علت‌های که اغلبا مرا به چالش می‌کشد و اما سخت عاشق‌‌اش هستم بیماری من است که موجب موفقیت من شد.»

افسون در ادامه می‌گوید از کودکی بخاطری بیماری‌اش خیلی مورد تمسخر قرار گرفته اما با آن هم این برخورد‌ها مانع پیشرفت‌اش نشد.

«حتا برایم لنگ می‌گفتند و به سوی من سنگ پرتاب می‌کردند، اما تنها چیزی که می‌توانست دردم را آرام کند؛ خواندن و نوشتن بود.»

با آنکه بارها مورد تمسخر دیگران قرار گرفته، اما می‌گوید که این بیماری جز از زندگی‌اش شده: «گرچه تا به حال این بیماری آسیب‌های زیادی به من زده اما من او را دوست قبول کرده و راه مدارا را با وی پیشه کردم و فکر می‌کنم تنها چیزی‌که برایم موفقیت را آورد، بیماری من بوده است.» 

با این‌که بیماری MD محدودیت‌هایی برای افسون ایجاد کرده اما محدودیت‌ها او را از نوشتن دل‌زده نمی‌کنند. 

افسون می‌گوید: «می‌توانم فقط با انگشت شصت خود تایپ کنم و گاهی هم اگر لازم باشد از دو انگشت خود استفاده می‌کنم گاهی این موضوع باعث می‌شود که قدرت نوشتن من در لبتاپ کم‌تر شود و کُند بنویسم، اما ادامه می‌دهم.»

یکی از چالش های افسون در جریان تحصیلات

این بود که وی را ضعیف می‌دانستند و به توانایی‌های او باور نداشتند: «چیزی که در  آن زمان به من انگیزه می‌داد، این بود که خودم برای خود معجزه باشم و با واژه‌ی ’می‌توانم‘ همه افکارم را متحول کنم.»

می‌گوید در کنار این‌که به نوشتن علاقه دارد، هم‌چنان دوست دارد که سیاست‌مدار شود. در اتاق کار افسون کتاب‌های مختلفی وجود دارد. او یکی از آن کتاب

‌ها را بر می‌دارد و می‌گوید این کتاب سیاسی مورد علاقه‌ی من است که به سیاست‌ کشورهای مختلف پرداخته است. این کتاب توضیح می‌دهد که یک کشور چگونه می‌تواند سیاست خوبی را اختیار کند. 

معلولین ناتوان نه قهرمان اند، بهرامی بحر معرفت، افسانه‌های افسون، و من هم بازی کتاب‌های است تاکنون افسون نوشته است.

می‌گوید محتوای اصلی کناب‌هایس انگیزیشی است تا خواننده به توانایی‌هایش باور کند. 

گزارش‌گر: مرجان وفا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا