رادیو صدای زن در فراه آغاز به کار کرد

“رادیو صدای زن” رسانه‌یی که به هدف آگاهی‌دهی در مورد حقوق زنان و تحقق خواست‌های زنان از حکومت، به هزینه‌ی شخصی یک زن در ولایت فراه راه‌اندازی شده است.

این رادیو حدود یک ماه است که نشرات خود را رسما آغاز کرده است.

زبیده نصری، صاحب امتیاز رادیو صدای زن می‌گوید، وجود خشونت‌ها بر زنان در این ولایت سبب شده تا به فکر ایجاد این رسانه شود.

وی‌ می‌افزاید: «زنان در ولایت فراه کم‌تر از حقوق شان آگاهی دارند و بیشتر آنان مورد خشونت قرار می‌گیرند. ما می‌خواهیم با ایجاد این رسانه این مشکلات را کاهش دهیم.»

به گفته‌ی خانم نصری، با راه‌اندازی این رسانه برای تعدادی از خبرنگاران زن زمینه‌ی شغلی مهیا شده است.

فریبا شریفی، مدیر مسؤول رادیو صدای زن بنیان‌گذاری این رسانه را برای ایجاد تغییرات مثبت در زندگی زنان، گام موثر می‌داند.

وی می‌گوید، در این رسانه آنان برنامه‌های آگاهی‌دهی از مسائل حقوقی زنان، برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، علمی، اجتماعی و اقتصادی را نشر می‌کنند.

خانم شریفی می‌افزاید: «پس از این زنان می‌توانند با رسانه‌ی خودشان برای مبارزه با بی‌عدالتی صدای خود را بلند کنند و خواست شان را به حکومت مطرح کنند.»

او می‌افزاید که 8 زن و 4 مرد در بخش‌های مختلف این رسانه‌ ایفای وظیفه می‌کنند.

به‌گفته‌ی خانم شریفی، با وجود وضعیت بد امنیتی برای زنان در ولایت فراه آنان تلاش می‌کنند که در راستای کاهش خشونت‌ها در برابر زنان کار کنند.

از سویی‌هم مسؤولان در اداره‌ی امور زنان ولایت فراه می‌گویند، ایجاد رسانه‌های ویژه‌ی زنان را جهت افزایش آگاهی زنان در راستای حقوق شان موثر عنوان می‌کنند.

کبرا عظیمی، رئیس امور زنان فراه ایجاد رسانه‌هایی که در راستای آگاهی‌دهی از حقوق زنان فعالیت می‌کنند را دریچه‌ی برای پیشرفت زنان در کشور عنوان می‌کند.

وی می‌گوید، این رسانه‌ها در راستای تحقق خواست‌های زنان ولایت فراه از حکومت و کاهش خشونت‌ها در برابر زنان موثر واقع خواهند شد.

خانم عظیمی می‌افزاید: «تا جایی که در توان ما باشد از این رسانه‌ها حمایت خواهیم کرد.»

این رادیو روی موج ۹۹.۶ اف ام در ۷ شهرستان ولایت فراه، روزانه نشرات خواهد داشت.

این درحالیست که در یک ماه گذشته این دومین رادیوی است که به‌نام زنان در این ولایت تاسیس می‌شود.

گزارش‌‌گر: بهشته عزیز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا