قهرمانی تیم دختران هرات در چهارمین فصل رقابت‌های لیگ برتر افغانستان

تیم فوتبال دختران طوفان هریرود در بازی نهایی‌اش برای نخستین‌بار مقام قهرمانی رقابت‌های لیگ برتر افغانستان را از آن خود کرد.

بازی در وقت‌ قانونی با نتیجه‌ی یک- یک پایان یافت و تیم هرات، در ضربه‌های پنالتی با نتیجه‌ی دو بر یک، موفق به شکست تیم بانوان کابل شد.

دور چهارم لیگ برتر رقابت‌های فوتبال بانوان کشور در شانزدهم میزان برگزار شد. تیم هرات در نخستین دور این رقابت‌ها در مقابل تیم بامیان با نتیجه‌ی سه بر صفر پیروز شد. در بازی بعدی، تیم جوزجان را با پیروزی پر گل 9 بر صفر شکست داد و سپس تیم غور در بازی با تیم غور،  با نتیجه‌ی چهار بر صفر پیروز شد.

فاطمه حیدری بازی‌کن تیم هرات با زدن ۱۳ گول به عنوان بانوی گل این رقابت‌ها جایزه‌ی کفش طلایی را از آن خود کرد و الهه صفدری دروازه‌بان تیم هرات نیز جایزه‌ی بهترین دروازه‌بان فصل چهارم لیگ برتر بانوان را از آن خود کرد و هر دو بازیکن جایزه ۴۰ هزار افغانی را دریافت کردند.

این در حالیست که دختران تیم هرات هم‌واره از کم‌توجهی مسؤولان در فدراسیون فوتبال، عدم حمایت‌های مالی و تهدیدهای امنیتی و افراط‌گرایی در هرات شکایت داشته اند.

دختران در تیم منتخب هرات برای حضور در تمرینات شان هیچ امتیاز مادی دریافت نمی‌کنند و مجبور اند هزینه‌ی رفت و برگشت شان را خود شان بپردازند.

صبریه نوروزی، کاپیتان تیم منتخب هرات می‌گوید امیدوار است تا با قهرمانی این دور، چالش‌هایی که در گذشته سد راه شان قرار داشته است از میان برداشته شود.

نجیب‌الله نوروزی، مربی این تیم می‌گوید با این که شیوع ویروس کرونا، تمرین‌های دختران تیم منتخب را مختل کرده بود باز هم توانستند در رقابت‌های این دور مقام قهرمانی را از آن خود کنند.

فاطمه حیدری، بانوی گل این رقابت‌ها می‌گوید، دختران هرات برای رسیدن به مقام قهرمانی تلاش‌های زیادی کرده اند و نیاز دارند تا برای حفظ این مقام و رسیدن به جایگاه بالاتر، حمایت شوند.

شماری از این دختران از تبعیض موجود میان تیم منتخب دختران و پسران انتقاد می‌کنند.

آنان می‌گویند با این که دختران نیز برای پیروزی زحمت می‌کشند، باز هم بیشتر تمرکزها و سرمایه‌گزاری روی تیم پسران است.

سوسن عثمانی یکی دیگر از بازی‌کنان این تیم می‌گوید حدود هشت سال است که تیم منتخب فوتبال بانوان وجود دارد اما در این مدت هیچ حمایت‌کننده‌ی مالی نداشته است.

این در حالیست که تیم فوتبال دختران هرات در سه سال گذشته مقام نایب قهرمانی را داشته است. مقام ولایت هرات و شماری از افراد با نفوذ در هرات وعده‌ی حمایت مالی را برای تیم فوتبال دختران دادند اند، دیده شود که این وعده‌ها جامه‌ی عمل خواهد پوشاند و یا چون گذشته پوشالی خواهد بود.

گزارش‌گر: سیمین صدف

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا